خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کارگران از صداو سیما راضی نیستند/آیا جلیقه‌زردهای فرانسوی مهم‌تر از کارگران ایرانی‌ هستند؟

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۶۴۳

مازیار گیلانی‌نژاد در انتقاد از رویکردهای کارگری صداوسیما گفت: چرا اخبار اعتراضات کارگران شوش و اهواز، در رسانه ملی کامل و به موقع پوشش داده نشد؟ چرا کارگران سهمی از رسانه‌ای که خودشان مالیات آن را می‌پردازند، ندارند؟

مازیار گیلانی‌نژاد (فعال صنفی کارگران فلزکار و مکانیک) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از رویکردهای صداوسیما گفت: ما کارگران از پوشش اخبار کارگری در رسانه ملی راضی نیستیم.

وی افزود: در روزهای اخیر خبرنگاران صداوسیما در فرانسه، از تظاهرات و اعتراضات کارگران فرانسوی اخبارِ لحظه به لحظه می‌فرستند و جنبه‌های مختلف این اعتراض از برخورد پلیس گرفته تا واکنش‌های معترضان را پوشش دقیق خبری می‌دهند.

گیلانی‌نژاد ادامه داد: جالب اینجاست که بیش از یک ماه بود که کارگران گروه ملی فولاد و نیشکر هفت تپه به خیابان آمده و اعتراض می‌کردند و صدای اعتراضشان؛ ایران را درنوردیده تا جایی که همه اقشار و طبقات با این کارگران، اعلام همدردی می‌کردند اما در رسانه ملی به جز چند خبر و گزارش محدود آنهم دیرهنگام دیگر موضوعی از اعتراضات کارگری به سمع و بصر نمی‌رسد؛ چرا؟ سوال ما از مسئولان صداوسیما این است که چرا کارگران سهمی در رسانه ملی که خود مالیات آن را می‌دهند، ندارند؟!

وی با بیان اینکه آیا جلیقه‌زردهای فرانسوی اخبارشان مهمتر از هفت تپه و فولاد اهواز است؟، افزود: راستی تصمیم‌گیران در صداوسیما چگونه سیاست‌گذاری می‌کنند؟! نمی‌دانند مخاطباشان از چه طیفی هستند؟ آیا نمی‌دانند بیش از ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور –بیش از نیمی از جمعیت- متعلق به جامعه‌ی کارگری‌ست؟!

این فعال کارگری معتقد است؛ بی‌توجهی رسانه ملی به مطالبات کارگران، مسبوق به سابقه است؛ او اظهار داشت: سال گذشته در همین ایام یک طومار ۱۰۰۰ امضایی از کارگران عسلویه را به صداوسیما تحویل دادیم و از شبکه ۲ به ویژه اخبار ۲۰:۳۰  خواستیم که به عسلویه بیایند و مشکلات کارگران را  از نزدیک پوشش دهند که متاسفانه تا این لحظه، این درخواست جمعیِ کارگران، هنوز اجابت نشده ‌است.

وی با بیان اینکه متاسفانه مالیات‌های مردم در صداوسیما در خدمت محرومان نیست و این رسانه، به ویترینی برای تجارت و تبلیغات سرمایه‌داری  بدل شده است، گفت: بی‌اعتنایی به کارگران و مطالبات‌شان، نمی‌تواند مشکلات را حل کند؛ پس بهتر است صدای کارگران شنیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز