خبرگزاری کار ایران

نادر قاضی پور:

اتفاقات دیگری در واگذاری شرکت‌های شستا در حال رخ دادن است

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۵۵۱

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می‌گوید که واگذاری بنگاه‌های شستا با دقت رصد می‌شود تا سرنوشت شرکت‌های دولتی که به بخش خصوصی واگذار شده‌اند، تکرار نشود.

به گزارش ایلنا، «نادر قاضی پور» گفت: واگذاری بنگاه‌های شستا با دقت رصد می‌شود. عده‌ای که منافعشان در حفظ وضع موجود است، مدام در این مسیر سنگ اندازی و کارشکنی می‌کنند.

نادر قاضی پور در ادامه به خانه ملت گفت: به این نگرانی توجه شود که در فرآیند واگذاری‌ها مانند آنچه در خصوصی سازی بسیاری از واحدها شاهد بودیم، به منافع کشور و کارگران و اهلیت خریداران توجه نشود.

نماینده ارومیه مجلس شورای اسلامیافزود: در روزهای اخیر پیامک‌های فراوانی از نمایندگان کارگران و بازنشستگان دریافت کردم که نسبت به نحوه هزینه کرد منابع حاصل از فروش سهام و شیوه واگذاری شرکت‌ها اظهار نگرانی می‌کردند.

نایب رییس فراکسیون کارگری مجلس ادامه داد: اعلام می‌کنم که به دقت فروش بنگاه‌های شستا را رصد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم درآمدهای کسب شده صرف خرج‌های روزمره شود.

قاضی پور تصریح کرد: اموال شستا بین النسلی است و با درآمدهای حاصل از فروش صرفاً باید سرمایه گذاری مجدد انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به گزارش‌های قبلی مدیران تامین اجتماعی توافق شده بود در پروسه فروش در ابتدا فقط سهام برخی شرکت‌ها و سپس شرکت‌های زیان ده و همچنین واحدهایی که استراتژی تامین اجتماعی در آن حوزه خروج از آن کسب و کار است واگذار شوند اما اکنون شنیده می‌شود اتفاقات دیگری درحال کلیدخوردن است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هر اقدامی که منافع کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران را تهدید کند و مقدمه تاراج اموال آنها تلقی شود با پیگیری و برخورد مجلس و فراکسیون کارگری مجلس روبرو می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز