خبرگزاری کار ایران

علی نمکی خبر داد:

تشکیل کمیته مبارزه با پولشویی در سازمان تأمین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۹۱۱

کمیته مبارزه با پولشویی در سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، سرپرست معاونت اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در سازمان تأمین اجتماعی به‌منظور همکاری حداکثری با شورای‌عالی مبارزه با پولشویی، کمیته‌ای متشکل از واحدهای مختلف این سازمان تشکیل شده، گفت: آئین‌نامه و اعضاء این کمیته سال گذشته به تصویب هیأت‌مدیره سازمان رسیده و از ابتدای سال‌جاری فعالیت جدی کمیته آغاز شده است.

علی نمکی اظهار داشت: طبق بند ۴ قانون مصوب سال ۱۳۸۶ شورای‌عالی مبارزه با پولشویی در کشور تشکیل شده و وزرای اقتصاد، کشور، دادگستری، اطلاعات، صنعت، امورخارجه، دادستان کل کشور، رئیس سازمان بازرسی کل و همچنین رئیس کل بانک مرکزی اعضای این شورا هستند که وزیر اقتصاد ریاست این شورا را برعهده دارد.

نمکی گفت: در راستای ماده ۱۸ آئین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی معاونت‌اقتصادی و برنامه‌ریزی و با حکم مدیرعامل محترم سازمان به‌عنوان مسئول مبارزه با پولشویی سازمان معرفی شده است.

اهم وظایف این شورا عبارتند از:

– جمع آوری و کسب اخبار و اطلاعات فنی و تخصصی و تطابق آن با قانون

– تهیه و پیشنهاد آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم درباره اجرای قانون

– هماهنگ کردن دستگاه‌ها و واحدهای ذی‌ربط و پیگیری اجرای قانون

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی همانند سایر سازمان‌های مشابه به همکاری با دبیرخانه شورای‌عالی مبارزه با پولشویی که در وزارت اقتصاد مستقر است و مرکز اطلاعات مالی (FIU) که به منظور تسهیل ارتباط بین دستگاه‌های مختلف شکل گرفته، می‌پردازد.

نمکی گفت: جلسات کمیته مبارزه با پولشویی سازمان تأمین اجتماعی با محوریت دفتر امور شرکت‌های معاونت در ماه‌های اخیر به‌صورت منظم برگزار می‌شود و با اجرای دقیق مصوبات شورای‌عالی مبارزه با پولشویی سعی می‌کنیم که مفاهیم مربوط به مبارزه با پولشویی در سازمان تأمین اجتماعی نهادینه شود.

وی هدف از فعالیت این کمیته را جلوگیری از ورود موضوعات مرتبط باپولشویی به گردش مالی سازمان تأمین اجتماعی و مجموعه‌های اقتصادی تابعه عنوان کرد و اظهار داشت: از وزارت اقتصاد و شورای‌عالی مبارزه با پولشویی نیز برای تحقق اهداف سازمان در این زمینه کمک می‌گیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز