خبرگزاری کار ایران

کاهش شیفت کاری کارگرانِ سازه‌پردازان/کارفرما: خودروسازها بدهی‌هایشان را نمی‌پردازند

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۸۷۱

مشکلات شرکت سازه‌پردازان شمس‌آباد سبب شده تا کارگران 3 روز در هفته تعطیل باشند. حدود 500 نفر در شرکت مشغول به کار بودند که 200 نفر آن‌ها تاکنون تعدیل شده‌اند و در حال حاضر حدود 300 نفر در این شرکت به صورت قراردادی مشغول به کار هستند.

یک منبع کارگری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه شرکت سازه‌پردازان که در شهرک صنعتی شمس‌آباد واقع است، به مشکل برخورده و حقوق ماهانه کارگرانش را در 4 قسط پرداخت می‌کند، اظهار کرد: مشکلات شرکت سبب شده تا کارگران 3 روز در هفته تعطیل باشند.

کارگران می‌گویند: شرکت در تهیه مواد خام دچار مشکل است و از اردیبهشت ماه نتوانسته اضافه‌کاری و مزایای کارگران خود را پرداخت کند.

به گفته کارگران، حدود 500 نفر در شرکت مشغول به کار بوده‌اند که 200 نفر آن‌ها تاکنون تعدیل شده‌اند و در حال حاضر حدود 300 نفر در این شرکت به صورت قراردادی مشغول به کار هستند.

آنها می‌گویند: 2 ماه پیش تعدیل نیرو اتفاق افتاده اما شرکت تسویه حساب نکرده و چک 3 ماه بعد به کارگران داده شد. طی صحبت‌هایی که با کارفرما داشتیم، قرار شد افراد بیشتری تعدیل نشوند اما در ازای آن فقط 3 روز کاری درنظر گرفته شود.

شهریاری (کارفرمای این کارگران) با تشریح مشکلات واحد تولیدی ضمن تایید خبر تعدیل‌ها گفت: تولید به شدت افت کرده و در شرکت‌های بزرگ خودروسازی (سایپا و ایران خودرو) تولید به زیر 40 درصد رسیده است. طبیعی است که وقتی تولید به زیر 40 درصد برسد، قادر نخواهیم بود که همه کارگران را هر روز مشغول به کار کنیم.

وی تاکید کرد: ما با شرکت‌هایی مثل رنو کار می‌کردیم و پروژه‌هایی برای پژو داشتیم اما آن‌ها رفتند و کارها را نیمه کاره گذاشته‌اند. ما از خودروسازان طلب‌های زیادی داریم که نمی‌توانند پول ما را بدهند. به این دلیل که در آستانه ورشکستگی قرار دارند. آنها اولین کاری که می‌کنند پول قطعه‌سازان را نمی‌دهند. به همین دلیل گردش مالی ما نیز به هم می‌ریزد.

این کارفرما در پایان اظهار کرد: سازمان‌های امور مالیات و تامین اجتماعی اگرچه گاهاً کمک می‌کنند اما چندان موثر نیست. طبیعی است که نقدینگی در شرکت‌ها کم می‌شود و مجبور می‌شویم دستمزد کارگران را ناقص پرداخت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز