خبرگزاری کار ایران

دادستان شوش در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

ضرب و شتم اسماعیل بخشی را تایید نمی‌کنم/انتقال به بیمارستان کذب است

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۷۲۰

دادستان شوش گفت: موضوع ضرب و شتم اسماعیل بخشی را تایید نمی‌کنم.

مصطفی نظری (دادستان عمومی انقلاب شهرستان شوش) درباره بازداشتی‌های تجمعات هفت‌تپه به خبرنگار ایلنا گفت: من اطلاع لحظه به لحظه از وضعیت آقای اسماعیل بخشی ندارم که بدانم وضعیت سلامتش چطور است.

او ادامه داد: رفتن این کارگر بازداشتی به بیمارستان صحت ندارد و کذب محض است. اگر متهمی بخواهد به بیمارستان برود، با ما هماهنگ می‌شوند.

نظری با بیان اینکه من در حال استعلام وضعیت سلامت بازداشتی‌های هفت‌تپه هستم، گفت: آنها اگر مشکل سلامت داشته باشند، مسئولان زندان به ما اعلام می‌کنند. هر زندانی؛ پزشک هم دارد و اگر کسی مشکلی داشته باشد، پزشک زندان باید گزارشی برای مقامات قضایی بنویسد تا مقام قضایی تصمیمات لازم را بگیرد. وقتی خبری به ما نداده‌اند، یعنی آقای اسماعیل بخشی و خانم بازداشتی در اعتراضات هفت‌تپه؛ مشکلی ندارند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در زندان نظارت کافی وجود دارد که بازداشتی‌ها مورد ضرب و شتم قرار نگیرند، گفت: در زندان قاضیِ ناظر زندان همین مسئولیت را دارد و بر کار ضابطین نظارت می‌کند.

دادستان شهرستان شوش در رابطه با موضوع ضرب و شتم اسماعیل بخشی گفت: من این موضوع را تایید نمی‌کنم. چون اگر درست باشد، ناظر زندان باید به ما گزارش بدهد. من که هر لحظه بالای سر زندانیان نمی‌روم. هم پزشک زندان و هم قاضی ناظر زندان در آنجا مستقر هستند. آن‌ها باید گزارش بدهند.

نظری در پاسخ به این سوال که آیا وکیل‌ متهمان با آن‌ها دیدار کرده، گفت: وکیل در مرحله تحقیقات مقدماتی نمی‌تواند دخالت کند. او اعلام وکالت کرده است اما طبق تبصره ماده 48 نمی‌تواند دیدار کند. البته خانواده‌هایشان آن‌ها را ملاقات کرده‌اند.

او در پایان در پاسخ به این سوال که زندانیان الان در کجا هستند، خاطرنشان کرد: آن‌ها تحت اختیار ضابطین برای تحقیقات هستند. ما نمی‌توانیم جزئیات پرونده را بیان کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز