خبرگزاری کار ایران

یک بازنشسته کشوری مطرح کرد؛

خواسته اصلی ما حذف بیمه تکمیلی و داشتن بیمه پایه کارآمد است/سودمحوری بیمه‌ها محرز است

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۷۱۱

خواسته بازنشستگان این است که بیمه‌های تکمیلی حذف شده و بیمه پایه کارآمد، جایگزین آن شود تا در دوران بیماری، بیمه‌شدگان را به صورت همه‌جانبه پوشش دهد.

شیرین احمدی (فعال صنفی بازنشستگان آموزش و پرورش) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به این که وضعیت بیمه‌های تکمیلی بازنشستگان اسفبار است، اظهار کرد: این بیمه‌ها بسیاری از هزینه‌های ضروری مانند دارو، ویزیت، دندانپزشکی، هزینه کامل پروتزهای ضروری برای عمل دیسک و... را پوشش نمی‌دهند. بازنشستگان آموزش و پرورش بیمه‌های درمانی ناکارآمدی دارند.

او ادامه داد: سهم هر بیمار از درمان سرپایی و پاراکلینیکی در سال 96 و 97 فقط ۶۵۰ هزار تومان بوده و این مبلغ باتوجه به بالا رفتن هزینه‌های پاراکلینیکی، کفاف نمی‌دهد و با توجه به تورم بسیار زود تمام می‌شود.

این بازنشسته کشوری با تاکید بر اینکه برای بازنشستگان یک بیمه‌گر اول یا پایه تعیین شده، تصریح کرد: همچنین بیمه‌گر دوم؛ بیمه تکمیلی متعلق به آتیه‌سازان است که متعهد جبران بخشی از هزینه‌های درمان است.

احمدی خاطرنشان کرد: وقتی بیمه‌های پایه به وظایف خود عمل نکردند، فضا برای بیمه‌های تکمیلی فراهم شد و بازنشسته و کارگری که از بیمه خود ناامید شده بود، به ناچار عضویت در بیمه تکمیلی را پذیرفته است.

این بازنشسته کشوری با تاکید بر اینکه سودمحوری بیمه‌ها کاملاً روشن است، گفت: بیمه‌های تکمیلی کم کم ارائه خدمات به بیماران را کاهش دادند.

وی افزود: مگر یک مزدبگیر چقدر حقوق می‌گیرد که باید دو بار حق بیمه پرداخت کند؟ آیا با انجام این کار بیشتر هزینه‌های خدمات و درمان را به عهده خود شاغلان و بازنشستگان قرار نداده‌اند؟ این یعنی اینکه دولت‌ها به طور برنامه‌ریزی شده تحت عنوان قانون، همان حداقل حقوق و دستمزد مزدبگیران را مورد دستبرد قرار می‌دهند.

 احمدی در پایان تصریح کرد: خواسته بازنشستگان این است که بیمه‌های تکمیلی حذف شده و بیمه پایه کارآمد جایگزین آن شود که در دوران بیماری، بیمه‌شدگان را به صورت همه‌جانبه پوشش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز