خبرگزاری کار ایران

شماره ۱۸۰ هفته‌نامه آتیه‌نو منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۶۰۳

شماره ۱۸۰ هفته‌نامه آتیه‌نو منتشر شد. دو موضوع مهم این شماره؛ پیشنهادهای سازمان تامین اجتماعی برای بودجه سال آینده و علل مقاومت قیمت‌ها در برابر کاهش نرخ ارز هستند.

به گزارش ایلنا، پیشنهادهای سازمان تامین‌اجتماعی برای بودجه سال۹۸ تجلی خواست شرکای اجتماعی این سازمان برای بازپرداخت بدهی‌های دولت و بهبود شرایط آن‌ها در این روزهای سخت اقتصادی است: «فصل همراهی با نیروهای مولد»

این عنوان نخست و داستان جلد این شماره هفته‌نامه اختصاصی رفاه و تامین‌اجتماعی است که در آن پیشنهادهای سازمان تامین‌اجتماعی برای بودجه سال آینده مورد بررسی قرار گرفته است. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: «سازمان تامین‌اجتماعی در دو، سه سال گذشته به هر دری زده که بتواند بخشی از مطالبات انباشته شده بیش از صد هزار میلیاردی خود از دولت را زنده کند و لااقل با این کار بخشی از کسری‌ نقدینگی‌اش را جبران کند. تلاش‌هایی که در مواردی با موفقیت هم همراه بوده، اما این موفقیت‌ها کمی دور از انتظار ذی‌نفعان و شرکای اجتماعی این سازمان بوده است. بررسی‌های «آتیه‌نو» نشان می‌دهد، امسال تامین‌اجتماعی با دستی پُر به پشتوانه برنامه ششم توسعه و احکامی که در آن برای این سازمان در نظر گرفتند، پیشنهادهای خود را مستقیما به سازمان برنامه و بودجه فرستاده و اگر بخت یار باشد، سال آینده مثل امسال بخشی از مطالبات تلنبار شده این سازمان از دولت تسویه شود...»

«غول تورم را به درون شیشه برگردانید»! دیگر عنوان مهم این شماره است در رابطه با علل مقاومت قیمت‌ها در برابر کاهش نرخ ارز: «بیش از یک ماه از روند نزولی نرخ دلار و افت قیمت آن می‌گذرد با اینحال، قیمت کالاها که تحت‌تاثیر نرخ دلار بالا رفته بود، هنوز پایین نیامده است. کارشناسان مهم‌ترین علت این امر را چسبندگی قیمتی کالاها عنوان می‌کنند، با این حال برخی با طرح موضوع افزایش و کاهش صوری نرخ دلار، دلیل این موضوع را غیرواقعی‌بودن این نرخ می‌دانند. نگاهی گذرا به وضعیت قیمتی کالاهای اساسی چه آن‌هایی که تحت‌تاثیر افزایش نرخ دلار به قیمت‌های گزاف رسیده بودند و چه آن‌هایی که نسبت به قبل، افزایش قیمت داشتند، نشان می‌دهد تاثیر کاهش نرخ دلار بر کاهش قیمت  کالا برای برخی از محصولات ضروری در سبد مصرف خانواده‌ها، مثل گوشت قرمز و گوشت مرغ و برنج وارداتی تقریبا صفر بوده و حتی برخی نیز گران‌تر شده‌اند...»

سایر عناوین این شماره عبارتند از:

هر خانوار تا پایان سال ۶۰۰هزار تومان می‌گیرد (جزئیات جدید از بسته حمایتی دولت برای بیمه‌شدگان و بازنشستگان تامین‌اجتماعی مشمول شرایط)

چرا کاهش نرخ ارز بر تورم ‌اثر نگذاشته است؟ (یادداشتی از امیرعلی سیف‌الدین؛ کارشناس اقتصادی)

بار سنگین تورم، سبک‌تر می‌شود؟ (بررسی آخرین گزارش مرکز آمار از شاخص قیمت مصرف‌کننده و سهم دهک‌های درآمدی)

روز مبادا (یادداشتی از علی حیدری؛ نایب‌رییس هیات‌مدیره سازمان تامین‌اجتماعی)

شیب تند هزینه‌های درمان ایدز (بررسی هزینه درمان مبتلایان به ایدز در ایران به مناسبت اول دسامبر، روز جهانی ایدز)

ریشه‌ها و آینده قله جمعیتی دهه ۶۰ (یادداشتی از احمد شیرزاد؛ تحلیلگر مسائل اجتماعی)

فقر اطلاعات، تابوی گفت‌وگو؛ ایدز همچنان می‌تازد! (بررسی عوامل فرهنگی و موانع اجتماعی که به گسترش ایدز در ایران کمک می‌کنند)

بیمه؛ ضربه‌گیر پیری جمعیت (یادداشتی از گفت‌وگو با دکتر شهلا کاظمی‌پور، جمعیت‌شناس و کارشناس ارشد مرکز آمار ایران)

نحوه پرداخت هزینه سفر و اقامت بیمار و همراه (مشاور آتیه‌نو پاسخ می‌دهد)

بیکاری؛ موجی که باید مهار شود (بررسی کارنامه هفت ساله استان‌های کشور در شاخص اشتغال)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز