خبرگزاری کار ایران

تعدادی از نیروهای پیمانی آبرسانی دشت سیستان به مطالبات سال‌های گذشته خود نرسیده‌اند/درباره پرداخت حق‌الزحمه کارگران جدی هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۲۴۲

تعدادی از کارگران پیمانکاری پروژه آبرسانی دشت سیستان، بخشی از دستمزد سال‌های گذشته خود را دریافت نکرده‌اند.

تعدادی از کارگران پیمانکاری پروژه آبرسانی دشت سیستان که برای شرکت «جهاد نصر کوثر» کار می‌کنند، به خبرنگار ایلنا می‌گویند: زمانی که پیمانکار یا پیمانکاران قبلی کار را به خاطر دریافت نکردن صورت وضعیت خود ترک کردند، این شرکت کار را به دست گرفت و پرداخت مطالبات ما را متقبل شد. با این حال بخشی از مطالبات سال‌های گذشته پرداخت نشده است. دستمزد ماه‌های بهمن و اسفند ۹۵ و دستمزد فرودین ماه سال ۹۶ از این جمله هستند.

آن گونه که کارگران پروژه آبرسانیِ دشتِ سیستان در منطقه هامون مدعی هستند، پیش از این ۳۵ کارگر در این منطقه کار می‌کردند اما با اتمام بخشی از پروژه‌ و البته بدعهدی‌هایی که پیمانکاران در پرداخت مطالبات داشتند، تعداد کارگران هم‌اکنون به ۱۰ تا ۱۵ نفر رسیده است. حق بیمه‌ها هم با یک ماه تاخیر پرداخت می‌شود.

گفته می‌شود؛ هر کدام از این کارگران به‌طور متوسط، بین ۱ تا ۴ میلیون تومان طلب دارند و امیدوارند که با نزدیک شدن پروژه به پایان کار، مطالبات خود را دریافت کنند.

جهاد نصر کوثر به کار خود پایان می‌دهد

زورقی (نماینده وزارت جهاد کشاورزی) در پروژه آبرسانی دشت سیستان اما می‌گوید که جهاد نصر کوثر در پرداخت مطالبات نیروهای خود به‌روز است.

او ادامه می‌دهد: شاید پیمانکاران زیرمجموعه آن مطالبات را پرداخت نکرده باشند اما جهاد نصر کوثر صورت وضعیت خود را دریافت کرده است و چند روز دیگر هم کارش به کل تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ پیمانکار در پروژه آبرسانی دشت سیستان فعال هستند که خودشان پیمانکارانی در زیرمجموعه دارند، می‌‌افزاید: پیمانکارانی که صورت وضعیت خود را دریافت کرده‌اند، حق ندارند، مطالبات کارگران خود را پرداخت نکنند. در کل بیش از ۲ هزار نفر برای پیمانکاران کار می‌کنند از این رو مسئله پرداختِ صورت وضعیت پیمانکاران و پرداخت حق‌الزحمه کارگران برایمان بسیار مهم است.

نماینده وزارت جهاد کشاورزی در پروژه آبرسانی دشت سیستان می‌افزاید: ممکن است پیمانکاری باشد که ۲ یا ۳ ماه حق‌الزحمه کارگران خود را پرداخت نکرده باشد که در حال رسیدگی به آن هستیم.

وی درباره زمان پایان پروژه آبرسانی دشت سیستان گفت: به جز دو منطقه دشت سیستان، تا پایان سال پروژه به اتمام می‌رسد. تاکنون به سبب مشکلاتی که در زمینه تهیه لوله وجود داشت، اتمام پروژه به تاخیر افتاده بود اما حالا مشکل حل شده است.

زورقی درباره سطح آبرسانی دشت سیستان پس از اتمام پروژه گفت: محدوده کار ما، ۲۰۰ هزار هکتار است اما به ۴۶ هزار هکتار زمین آبرسانی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز