خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی پرستاران:

"طرح نیروی انسانی" مانعی برای پرستاران است/مگر کمبود کادر درمان نداریم؟!

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۱۱۴

فعالان صنفی پرستاران از طرح نیروی انسانی شکایت دارند و آن را سدی در مقابل فارغ‌التحصیلان پرستاری می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح نیروی انسانی» قرار بود در کاهش فشار بار پرستاران موثر باشد اما امروز گویا به عنوان مانعی در راه فارغ‌التحصیلی این نیروها عمل می‌کند و آنها را در منگنه قرار می‌دهد.

سیدعباس کشفی (عضو شورای عالی نظام پرستاری) با گلایه از عدم توجه مسئولان به صف‌های طولانی طرح، اظهار داشت: فارغ التحصیلان پرستاری عملاً پس از گذشت چهار سال نمی‌توانند فارغ التحصیل شوند چراکه بدون گذراندن طرح نیروی انسانی حتی نمی‌توانند مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند تا بتوانند در محیط‌های غیربیمارستانی مشغول به کار شده یا حتی ادامه تحصیل در رشته‌های تخصصی بدهند.

عضو شورایعالی نظام پرستاری ادامه داد: اجباری بودن طرح نیروی انسانی و از طرفی نوبت‌های بسیار طولانی برای شروع طرح، فارغ التحصیلان رشته پرستاری را دچار چالش های فراوان نموده است. با نگاهی منطقی به موضوع این سوال مطرح است که اگر نظام سلامت به خدمات این نیروها نیاز دارد پس چرا از آنها استفاده نمی‌کند؟ و اگر نیاز ندارد پس چرا در این سطح نیرو تربیت کرده و حال آنها را در بلاتکلیفی رها کرده است؟

کشفی افزود: تمامی اعضا و فعالان نظام سلامت بر این موضوع به طور متفق القول اذعان دارند که ما کمبود نیروی پرستار داریم بنابراین نیاز به نیروهای پرستاری امری غیرقابل انکار است ولی امتناع دانشگاه‌ها و مراکز درمانی از جذب فارغ‌التحصیلان این رشته جای سوال دارد. در حقیقت سوال اینجاست که چه کسی پاسخگوی فارغ‌التحصیلان گروه‌های پرستاری است؟ وزارت بهداشت یا دانشگاه‌های علوم پزشکی؟ طی بررسی و گزارش‌های رسیده، بعضی از دانشگاه‌های علوم پزشکی ماه‌هاست که یک نفر نیروی طرحی جذب نکرده‌اند، واقعاً این بلاتکلیفی را چه کسی باید پاسخگو باشد؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و با توجه به صف‌های طولانی طرح نیروی انسانی به نظر می‌رسد که اختیاری کردن طرح راه‌حل مناسبی برای عبور از این معضل باشد. از این رو پیشنهاد می‌شود با اختیاری کردن طرح و یا برداشتن پیش شرطِ گذراندنِ طرح از آزمون‌های استخدامی یا جذب در مراکز درمانی خصوصی و حتی ادامه تحصیل در بعضی از رشته‌های تخصصی، مانع از بلاتکلیفی ایشان پس از فارغ‌التحصیلی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز