خبرگزاری کار ایران

معوقات مزدی کارگران شهرداری شوشتر از مرز هفت ماه گذشت

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۸۹۸

پرداخت معوقات حقوقی کارگران شهرداری شوشتر از مرز هفت ماه گذشت. به گفتهٔ کارگران، به‌رغم وعده‌های داده شده مبنی بر بهبود اوضاع در ماه‌های آینده؛ هنوز هیچ اقدامی برای پرداخت معوقات حقوقی کارگران صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در شهرداری شوشتر گزارش داده‌اند که حدود ۵۰۰ کارگر رسمی، قراردادی و پیمانکاری مجموعه شهرداری شوشتر، از اردیبهشت ماه سال جاری حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند.

یکی از کارگران در تشریح جزئیات این خبر گفت: به‌رغم وعده‌های داده شده درخصوص پرداخت معوقات حقوقی کارگران، هنوز هیچ اقدامی ازسوی کارفرما جهت پرداخت این مطالبات صورت نگرفته و علاوه بر آن بیمه تامین اجتماعی کارگران در سه ماه پایان سال ۹۶ و سه ماهه مرداد، شهریور و مهر پرداخت نشده است.

طبق اظهارات این کارگر شهرداری شوشتر؛ در آخرین تجمع کارگران شهرداری شوشتر که برای چند روز در مهر و آبان  انجام شد، شهرداری و اعضای شورای شهر شوشتر طبق صورتجلسه‌ای وعده داده بودند که با متوقف کردن پروژه‌های عمرانی کوچک و بزرگ، اولویت آنها پرداخت مطالبات مزدی کارگران باشد که هنوز عملی نشده است.

کارگران شهرداری شوشتر گفتند: بخش دیگری از مشکلاتمان به حضور  پیمانکاران در شهرداری مربوط می‌شود. از اینکه در چند‌ سال گذشته به صورت پیمانی در استخدام چند شرکت پیمانکاری به کار خدماتی و فضای سبز مشغول کار هستیم، معترض هستیم و می‌خواهیم که وضعیت استخدامی ما به قرارداد مستقیم تبدیل شود.

این کارگران مدعی‌اند که در نتیجه حضور پیمانکار، شاهد به تعویق افتادن مطالباتشان هستند و این موضوع آنها را در شرایط بد مالی قرار داده است.

در عین حال این کارگران مدعی هستند که اخیرا  شهرداری ۷ نفر از کارگران پیمانکاری را به صورت سلیقه‌ای و بدون ضوابط قانونی در پست‌های اداری تبدیل وضعیت به قرارداد مستقیم کرده و این موضوع حس تبعیض در بین سایر کارگران پیمانی را تقویت کرده است.

به گفته آنها، کارگرانی که توسط شرکت‌های واسطه نیروی انسانی در شهرداری شوشتر مشغول به کار هستند، ثبات شغلی ندارند و هر لحظه امکان بیکاری آنها وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز