خبرگزاری کار ایران

عضو مجلس خبرگان رهبری:

هفت‌تپه و گروه ملی فولاد به مجموعه‌های ناکارآمد واگذار شده‌اند/دولت پای کار حاضر نشد

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۳۰۰

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با سیاست‌های ابلاغی اصل۴۴ مبنی بر خصوصی‌سازی موافقیم اما متأسفانه این سیاست‌ها برای دو شرکت نیشکر هفت‌تپه و گروه ملی فولاد به‌درستی اجرا نشده و به مجموعه‌های ناکارآمد واگذار شده‌اند.

به گزارش ایلنا، «آیت‌الله عبدالکریم فرحانی» گفت: در اجلاسیه اسفندماه سال گذشته مجلس خبرگان و پس از دیدار با مقام معظم رهبری، نامه ۶ امضایی خبرگان را تهیه کردم و به رئیس‌جمهور تحویل دادم؛ تأکید ما بر این بود که با سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ مبنی بر خصوصی‌سازی موافقیم اما متأسفانه این سیاست‌ها برای این دو شرکت به‌درستی اجرا نشده و به مجموعه‌های ناکارآمد واگذار شده‌اند.

وی تصریح کرد: به رئیس جمهور گفتم باید با هم جلسه‌ای داشته باشیم و در این باره صحبت اساسی داشته باشیم که وی نیز به آقای علوی وزیر اطلاعات که عضو خبرگان هم هست، دستور پیگیری داد اما متأسفانه این جلسه برگزار نشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: در شهریورماه امسال نیز باز رئیس جمهور را دیدم و گله کردم که برای جلسه نیامدید و دیدیم در خرمشهر چه اتفاقی افتاد، الان هم اگر نیایید برای شرکت نیشکر هفت‌تپه و گروه ملی مشکل پیش می‌آید.

وی ادامه داد: متأسفانه علیرغم اینکه رئیس جمهور باز هم ابتدا دستور پیگیری داد، اما عملاً دولت پای کار حاضر نشد و مشکلات هفت تپه و گروه ملی افزایش یافت.

فرحانی عنوان کرد: در جلساتی که در هفته گذشته در کمیسیون‌های مختلفی که برای مسائل خوزستان در مجمع تشخیص و جاهای دیگر برگزار شد، تأکید کردم که اصل واگذاری این دو شرکت نادرست انجام شده و باید کار اساسی در این جهت انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت باز هم از طریق خبرگان نامه دیگری را تنظیم کرده‌ایم و بازهم پیگیر این مسئله خواهیم بود زیرا معتقدم اینکه یک حقوق و دو حقوق معوقه به کارگران پرداخت شود، مسکن‌های موقتی خواهد بود که جایگزین کار اساسی برای این شرکت‌ها نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز