خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

معوقات کارگران هفت تپه از امروز واریز می‌شود/تلاش می‌کنیم بازداشتی‌ها آزاد شوند

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۶۵۶

استاندار خوزستان درباره وضعیت بازداشتی‌های هفت‌تپه گفت: تلاش ما بر این است که اکثر آن‌ها آزاد شوند.

غلامرضا شریعتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره پرداخت حقوق کارگران هفت تپه اظهار داشت: روز گذشته ۵. ۴ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق کارگران و ۵. ۱ میلیارد تومان برای تکمیل و نوسازی به حساب معتمد کارخانه واریز شد.

وی با اعلام اینکه معوقه حقوق کارگران امروز واریز می‌شود، افزود: با این پرداختی کارکنان شروع به اورهال می‌کنند، همچنین حقوق یک ماه هم ظرف چند روز آینده واریز می‌شود.

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات کارخانه تصریح کرد: کارخانه نیشکر هفت تپه یک زیان انباشته داشته که واگذار شده، کارفرما هم اعلام کرده بود نیروی مازاد دارد، ما بنا به مسائل مختلف اجازه اخراج نیرو را ندادیم و گفتیم که با سرمایه‌گذاری جدید مسئله را حل کنند و این روند طی شد.

وی ادامه داد: در هر حال شرکتی که بخواهد از زیان خارج شود چند سال طول می‌کشد، البته برخی مشکلات هم کارفرما داشت که امیدواریم ایرادات را اصلاح کند، ما هم کمک می‌کنیم تا چنین مشکلاتی تکرار نشود.

شریعتی درباره روند تولید کارخانه توضیح داد: تا الان که زمان کشت نیشکر بوده و ۷ هزار هکتار زیر کشت نیشکر قرار داشته که از این میزان ۳۰ تا ۴۰ هزار تن شکر تولید می‌شود. نیشکر میان‌آب هم در همین کارخانه تبدیل به شکر می‌شود که حقوق چند ماه کارگران از این مسیر تامین می‌شود. از طرف دیگر مواد اولیه کاغذ، الکل‌سازی و خوراک دام هم به همین روند تولید وابسته است.

وی تاکید کرد: باید در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به جبران عقب ماندگی‌ها اقدام کرده و کارخانه را اورهال کنیم تا میزان شکر در نی کاهش پیدا نکند و آسیب نبیند و در پرداخت مسلسل وار با مشکل مواجه نشویم. در این رابطه دولت و‌دادستانی هم کمک کردند.

استاندار خوزستان درباره وضعیت بازداشتی‌ها هم بیان کرد: تلاش ما بر این است که اکثر آن‌ها آزاد شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز