خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توصیه شورای امنیت کشور به دستگاه قضا برای تعامل بیشتر با کارگران نیشکر هفت‌تپه/با بازداشت معترضان نمی‌توانیم مشکل را حل کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۲۱۵

همزمان با تاکید رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس بر اتخاذ تصمیمات اصولی در جلسات شورای امنیت کشور برای حل مشکلات کارگران معترض شرکت نیشکر هفت‌تپه، نماینده اهواز از آزادی تمامی کارگرانی که در تجمعات اخیر بازداشت شده بودند، خبر داد.

محمدجواد کولیوند در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت تجمعات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه اظهار کرد: موضوع تجمعات کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در جلساتی در وزارت کشور و همچنین در جلسه شورای امنیت کشور مطرح و تصمیمات خوبی اتخاذ شد که بر این اساس، قرار شد دستگاه قضایی تعامل بیشتری داشته باشد و کمک کند تا گره مشکلات این کارگران گشوده شود.

وی افزود: شرکت نیشکر هفت‌تپه چه قرار باشد به بخش خصوصی واگذار شود و چه دولتی اداره شود، باید بر اساس یک برنامه و مکانیزم مشخص مدیریت شود. متاسفانه هم‌اکنون این شرکت وضعیت مشخصی ندارد، بودجه‌ای هم وجود ندارد و مجموعه کارگرانی که در این شرکت کار می‌کنند، سردرگم مانده‌اند.

بازداشت کارگران معترض راه‌حل نیست

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با تاکید بر این‌که بازداشت کارگران معترض راه‌حل مشکل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه نیست، گفت: مطمئناً با بازداشت معترضان نمی‌توانیم مشکل را حل کنیم. متاسفانه در حال حاضر، کارد به استخوان کارگران رسیده است.

نماینده اصولگرای کرج در عین حال تاکید کرد که باید موضوع را از جوانب مختلف موردنظر قرار داد و در ادامه خاطرنشان کرد: همان‌طور که مواجهه با این تجمعات باید با همدلی دنبال شود، تجمع‌کنندگان نیز باید به‌نحوی مطالباتشان را پی بگیرند که احیاناً مخل آرامش دیگر شهروندان نباشد.

وی در واکنش به پرسشی درباره علت بازداشت برخی کارگران این شرکت و تعداد بازداشت‌شدگان، گفت که اطلاع دقیقی درباره جزئیات و آمار بازداشت‌شدگان در اختیار ندارد و تاکید کرد که تلاش‌هایی برای حل این مشکل به‌صورت اصولی انجام شده و در حال انجام است.

آزادی همه کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه

همزمان جواد کاظم‌نسب الباجی، نماینده اصلاح‌طلب مردم اهواز در مجلس در پاسخ به آخرین وضعیت کارگران معترض شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به خبرنگار ایلنا گفت: آقای سیدراضی نوری، نماینده مردم شوش، قاعدتاً اطلاعات دقیق‌تری دارند اما بنابر اطلاع بنده، خوشبختانه کارگرانی که در جریان برگزاری تجمع‌ها بازداشت شده بودند، همگی آزاده شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز