خبرگزاری کار ایران

بیکاری تعدادی از کارگران یک شرکت خودروسازی/فرماندار بم: پیگیر مطالبات کارگران هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۹۰۴

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه خودروسازی در ارگ جدید بم اقدام به تعدیل تعدادی از کارگران خود نمود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی پرسنل شرکت‌های فعال در حوزه خودروسازی در ارگ جدید بم از تعدیل دست‌کم ۴۰۰ کارگر طی دو ماه گذشته که در بین آنها کارگران با سابقه نیز حضور دارند، خبر دادند.

به نقل از این کارگران، شروع فعالیت این کارخانه از سال ۱۳۸۱ در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید در شهر بم است و حدود ۲۵۰۰ نفر نیرو دارد.

این کارگران افزودند: از مهر ماه سال جاری این شرکت خودروسازی اقدام به تعدیل نیرو با قرار دادهای یکماهه کرده و هرچند روز یکبار گروهی از کارگران باسابقه خود را تعدیل می‌کند.

 براساس اظهارات کارگران تعدیلی؛ آخرین اخراج نیروی کار مربوط به روز گذشته (دوشنبه ۲۹ آبان ماه) می‌شود که حدود ۸۵ کارگر یکجا با اتمام قرارداد کار بیکار شدند.

به گفته آنان؛ چندین سال است کارفرما با کارگران شاغل در این واحد قرارداد موقت یک‌ماهه بسته است تا بدین ترتیب امکان تعدیل کارگران به راحتی فراهم باشد.

طبق ادعای کارگران این شرکت خودروسازی در بم؛ برخی همکارانی که به مرور از این واحد تولیدی کنار رفته‌اند برای دریافت  مقرری بیمه بیکاری دچار مشکل شده‌اند.

در همین رابطه هادی شهسوارپور (فرماندار شهرستان بم ) به ایلنا گفت: شرکت مزبور به دلیل تامین نشدن قطعات تولیدی و نوسانات نرخ ارز از دو ماه پیش اقدام به تعدیل نیروی کار خود گرفته و این موضوع از سوی فرمانداری به صورت جدی پیگیری می‌شود.

او با بیان اینکه طبق اعلام این شرکت خودروسازی قرار است تا حدود ۱۵۰۰ نیروی کار خود را برای کاهش هزینه‌ها تعدیل کند، افزود: طبق گزارشی که به ما ارایه شده، در حال حاضر حدود ۲۰۰ کارگر این کارخانه از کار بیکار شده‌اند.

به گفته وی؛ یکی دیگر از مشکلات این واحد خودروسازی تعیین نشدن قیمت جدید محصولات تولیدی آن براساس نرخ ارز است. این شرکت باوجود آنکه تولید دارد امکان عرضه محصولاتش را به بازار ندارد.

طبق اظهارات وی؛ شرکت خودروساز متعهد به پرداخت کلیه حقوق و مطالبات قانونی کارکنان در تمام مراحل جذب و پس از تعدیل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز