خبرگزاری کار ایران

عیسی منصوری مطرح کرد:

در عرصه کارآفرینی نیاز به پهلوانان اقتصادی داریم/بین نظام اجرایی کشور و کارآفرینی تعارض وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۵۳۴

معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: برای حمایت از کارآفرینان بسته‌های تقنینی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی منصوری در همایش هفته جهانی کارآفرینی با اشاره به گفته‌ای از پیتر سینگر گفت: سینگر فیلسوف معاصر و استاد دانشگاه پرینگتون می‌گوید ابتدا در آسمان رعد و برق زده می‌شود بعد باران می‌بارد و بعد از باران هوا مجدداً آفتابی می‌شود. حالا اگر کسی نداند که قرار است دقایقی بعد از دیدن رعد و برق در آسمان و طی این روند هوا آفتابی شود برای خود چتر بازمی‌کند. این در شرایطی است که هوا بعد از این باران کوتاه آفتابی می‌شود. ما نیز باید طوری عمل کنیم تا برای آسمان صاف آماده شویم چراکه اعتقاد دارم بارانی که در حال باریدن است به یک آسمان آفتابی ختم می‌شود.

وی افزود: همه کشورهایی که مسیر توسعه را پیموده‌اند با این باران‌ها مواجه بودند و بحران و تهدید را تجربه کرده‌اند اما آن کشورهایی که اقتصادشان را انعطاف‌پذیر کردند خیلی سریع دوران باران را پشت سر گذاشتند و  آسمان صاف را دیدند.

وی افزود: من هم نمی‌گویم که باید خوشبین باشیم اما می‌گویم که باید به آسمان آبی امیدوار باشیم. فردوسی در شاهنامه از پهلوانانی صحبت می‌کند که از مرز تقدیر عبور کرده‌اند تا خود تعیین کنند که مرگشان چه وقتی است. شهدای ما هم اینگونه عمل کرده‌اند. آنها ننشسته‌اند تا مرگ به سراغ آنها بیاید بلکه خودشان به استقبال مرگ رفتند. به همین شکل ما در عرصه کارآفرینی نیاز به پهلوانان اقتصادی داریم.

وی با بیان اینکه تعارضی بین نظام اجرایی کشور و آنچه که به عنوان کارآفرینی از آن یاد می‌کنیم وجود دارد، گفت: تلاش ما باید این باشد که این تعارض را حل کنیم.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار گفت: در این میان، میان ترتیبات نهادی ما تعارض وجود دارد و این تعارض مانع از آن شده است که نظام تصمیم‌گیری با حوزه کارآفرینی به فهم مشترکی برسد.

وی افزود: برای نمونه نظام گمرکی ما هنوز نمی‌‌داند که چه تعرفه‌ای را بر روی واردات نرم افزاری ببندد. حتی ما نتوانستیم بسته‌ای رافراهم کنیم که مالیات از کسب وکارهای اینترنتی به صفر برسد. البته گفتیم که در حوزه خدمات مالیات را به صفر رسانده‌ایم اما این کار را مثلا برای احداث ساختمان یک هتل انجام داده‌ایم و نه برای یک کسب و کار اینترتی.

وی با بیان اینکه بسته تقنینی را برای حمایت از کارآفرینان درنظر گرفته‌ایم، گفت: این بسته شامل مالیات صفر، پرداخت وام، تعریف مجدد دریافت حق بیمه از مشاغل آزاد و... می‌شود. باید ما نظام رگلاتوری را تشکیل دهیم و همه چیز به صورت هدفمند در آن نهادینه شود.

منصوری افزود: همانطور که گفتم می‌خواهیم کسب و کارهای اینترنتی را مشمول ماده 132 قانون مالیات مستقیم بکنیم. همچنین این برنامه را داریم که آموزش‌های کارافرینی از سنین کم به کودکان ارائه شود. برنامه دیگر ما تشکیل کارگروه با سازمان تامین اجتماعی است که هدف‌مان همانطور که به آن اشاره کردم تعریف نظام دیگری برای دریافت حق بیمه از مشاغل آزاد است. به هر شکل با در نظر گرفتن این بسته‌های تقنینی اقداماتی که از جانب آقای شریعتمداری در دولت انجام می‌گیرد، می‌توانیم از کارآفرینان این حوزه حمایت‌های موثری را انجام دهیم. در عین حال باید موانع کسب مجوز را برای این کسب و کارها برداریم تا تحولی مولد ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز