خبرگزاری کار ایران

یک وکیل دادگستری:

کارگران هفت‌تپه از فرط استیصال به خیابان می‌آیند/ تنها راه‌حل اعاده‌ی حقوق صنفی‌ست

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۴۵۱

جداری فروغی با اشاره به وضعیت کارگران نیشکر هفت‌تپه گفت: تنها راه حل، رسیدگی به مشکلات کارگران و اعاده حقوق آنهاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعتراض طولانیِ کارگران نیشکر هفت تپه نسبت به تاخیر در پرداخت مطالبات و خصوصی‌سازی این مجتمع کشت و صنعت، نگاه‌ها را متوجه وضعیت کارگرانی کرده است که علیرغم مطالبه‌گریِ طولانی نتوانسته‌اند به حقوق صنفی خود دست پیدا کنند.

محمدعلی جداری فروغی (حقوقدان و وکیل دادگستری) که وکالت بسیاری از فعالان صنفی و کارگری را برعهده دارد، در ارتباط با برخورد قهری با کارگران هفت تپه و پیامدهای آن می‌گوید: متاسفانه شرایط ناگوار معیشتی مزدبگیران به جایی رسیده که این اقشار زحمتکش جامعه در تامین مایحتاج اولیه زندگی درمانده‌اند و «ناگزیر» از اعتراض صنفی هستند.

وی با بیان اینکه برخورد قهری با اعتراضات صنفی به هیچ وجه پاسخگو نیست، می‌افزاید: با اعاده حقوق صنفی و حل مشکلات کارگران، بسیاری از اعتراضات کاهش می‌یابد؛ کارگر معترض، یک کنشگر صددرصد صنفی‌ست نه سیاسی و فقط و فقط به دنبال احقاق حق خودش است.

این وکیل دادگستری تاکید می‌کند: نباید بار تخلفات اقتصادی کارفرمایان و سودجویان بر دوش کارگران بیفتد؛ نتیجه تخلفات و سودجویی‌ها در هفت تپه، تاخیر طولانی در پرداخت مطالبات مزدی کارگران بوده‌است؛ این کارگران مدتهاست که در این شرایط نامناسب اقتصادی، دستمزدشان را با تاخیر چندماهه دریافت می‌کنند و به همین دلیل «ناگزیر» به خیابان‌ها آمده‌اند تا مرجعی برای دادخواهی بیابند. بسیاری از واحدهای تولیدی دیگر در همان استان خوزستان، شرایط مشابهی دارند و کارگران در رنجِ بی پولی و بی‌توجهی به سر می‌برند.

جداری فروغی با اشاره به اصل 27 قانون اساسی تاکید می‌کند: با برخورد قهری، مشکلات صنفی کارگران و سایر مزدبگیران حل نمی‌شود.

این وکیل دادگستری در پایان ابراز امیدواری می‌کند که با اجرای دقیق و مو به‌ موی قانون کار و پرداخت حقوق و مزایای معوق کارگران هفت‌تپه، مشکلات این کارگران به زودی حل شود و علاوه بر این، مقامات استانی و کشوری باید بتوانند راه‌حلی مناسب و موثر برای تعیین تکلیف مجتمع قدیمی و بزرگ هفت‌تپه بیابند.

او تاکید می‌کند: ریشه اصلی مشکلات هفت تپه در «خصوصی‌سازی»ست و راه‌حل نیز باید ریشه‌ای و اساسی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز