خبرگزاری کار ایران

کمیته دستمزد امروز برگزار می‌شود؛

توفیقی:‌ کاهش قدرت خرید کارگران از یک میلیون و دویست هزار تومان فراتر رفت

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۳۴۲

رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه باید تصمیم‌سازی‌ها دارای ضمانت اجرایی باشد می‌گوید: تورمِ افسارگسیخته، قدرت خرید مزد را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از مدت‌ها انتظار کارگران و فراز و نشیب‌های بسیار، سه‌شنبه هفته گذشته شورای عالی کار تشکیل جلسه داد. در این جلسه مقرر شد که کمیته دستمزد بار دیگر تشکیل و محاسبات شهریورماه به‌روزرسانی شود.

فرامرز توفیقی (رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار) در این رابطه با بیان اینکه از نیمه شهریور ماه تاکنون، قدرت خرید دستمزد کاهش قابل توجهی داشته، می‌گوید: امروز (بیست و هشتم آبان ماه) راس ساعت 4 عصر، کمیته دستمزد تشکیل جلسه می‌دهد. هدف از برگزاری مجدد کمیته دستمزد، به‌روزرسانی  محاسباتی‌ست که در نوزدهم شهریورماه در جلسه قبلی انجام شد و به تایید هر سه طرف مذاکرات رسید.

وی تاکید می‌کند: تا امروز کاهش قدرت خرید دستمزد از مرز یک میلیون و دویست هزار تومان هم فراتر رفته و دیگر زمانِ وقت تلف کردن نیست.

پیش از این در نشست کمیته دستمزدِ شهریورماه، میزان کاهش قدرت خرید دستمزد، 800 هزار تومان تعیین شده بود. پس از آن قرار بود «شورای عالی کار» برای تایید نهایی ترمیم دستمزد به میزان همان 800 هزار تومان برگزار شود که در کشاکشِ سرپرستی و تعیین وزیر جدید برای وزارتِ تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای نزدیک به دو ماه به تعویق افتاد.

توفیقی تاکید می‌کند: کمیته دستمزد، کمیته علمی و مشورتیِ شورای عالی کار است و با دستور همین شورا نیز تشکیل جلسه می‌دهد لذا محاسبات این کمیته «بایستی» مورد توجه قرار گیرد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی شود.

وی ادامه می‌دهد: اگر قرار باشد «تصمیم‌‌سازی‌ها» در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ نشود، برگزاری مجدد کمیته دستمزد هیچ سودی نخواهد داشت. این نگرانی وجود دارد که برگزاری مجدد کمیته دستمزد، دستاویزی برای وقت‌کشی باشد و بخواهند ترمیم واقعی مزد را عقب بیندازند؛ لذا امیدوارم محاسبات به‌روز شده به سرعت در شورای عالی کار مطرح و به تایید نهایی برسد تا کارگران از چند ماه بلاتکلیفی و رنج معیشتی نجات پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز