خبرگزاری کار ایران

علی ربیعی:

پولدارها سایت و رسانه دارند اما فقرا سخنگو ندارند/در برابر فروش شرکت‌های زیرمجموعه شستا مقاومت کردم/با فروش اموالی که به تاراج برود، مخالف هستم

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۸۲۴

ربیعی با بیان اینکه از خروارها عسل یک انگشت برنداشتم، گفت: در تمام این مدت که به عنوان وزیر در این وزارتخانه بودم، فکر می‌کردم که دارم کار درست انجام می‌دهم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تودیع و معارفه وزرای جدید و سابق این وزارتخانه گفت: پنج سال حضور در وزارتخانه حضور داشتم. زود گذشت با جهانگیری آمدم و امروز هم با جهانگیری می‌روم. آقای جهانگیری به عنوان معاون اول رئیس جمهور دوران تلخی را از سر می‌گذراند. دورانی که پر از تهمت، هل دادن و له کردن است. آقای جهانگیری حیثیت و اعتبار خود را گذاشته است.

ربیعی افزود: یک زمانی از من می‌پرسیدند که چرا محمد خاتمی را به عنوان رئیس جمهور پیشین ایران دوست داری و من گفتم برای اینکه یکسری از کارها را نکرد، دوستش دارم. برای همین می‌گویم فقدان برخی از آدم‌ها قابل اندازه‌گیری نیست.

وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر به سال 92 بازگردیم، بازهم به حسن روحانی رای می‌دهم. البته تمام تصمیمات ما در این مدت درست نبود اما من هر چه توانستم در چنته گذاشتم و معتقد هستم که از این شرایط عبور می‌کنیم.

ربیعی با بیان اینکه آقای شریعتمداری رفیق چهل ساله من است، گفت: آقای شریعتمداری فرهنگ ستاد داشت اما من فرهنگ صف داشتم. دوستی ما بسیار قدیمی است و به چهل سال پیش برمی‌گردد. آن زمان من از جنگ برمی‌گشتم به ستاد می‌رفتم تا از او برای جبهه کمک بگیرم. البته باهم قهر و آشتی هم داشتیم. اما حداقل خوشحالم که شریعتمداری وزیری نیست که بگوید ربیعی خراب کرد. شریعتمداری از آن وزرایی نیست که بگوید مدیر قبلی گند زد و اوضاع را خراب کرد و حالا من ویرانه تحویل گرفتم.

وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ما با پنج بحران بزرگ مواجه هستیم که دو تای آنها بحران‌های محیط زیست و نقدینگی است که مستقیما به وزارت کار ارتباطی ندارند، گفت: بحرانی که با ما مرتبط است بحران صندوق‌های بازنشستگی است چراکه ما با 17 صندوق بازنشستگی طرف هستیم که با مشکلات خاص خود مواجه هستند. اگر ما اصلاحات دردناک را در صندوق‌های بازنشستگی انجام ندهیم نظام با خطر مواجه می‌شود.

ربیعی خطاب به شریعتمداری گفت: بار عظیم تحولات اجتماعی در حوزه بهزیستی و معاونت رفاه بر دوش شماست از سویی اگر به جامعه نگاه کنید، می‌بینید که ارزش‌هایی که در جامعه از آن بحث می‌شود یک چیز است و زندگی مردم به گونه‌ای دیگر.

ربیعی با بیان اینکه انقلاب‌های بزرگ دنیا که به تحولات و تغییرات سیاسی عظیم انجامیدند، ریشه در تغییرات جمعیتی داشتند، گفت: ریشه انقلاب فرانسه، انقلاب روسیه و سایر انقلاب‌ها تحولات جمعیتی بود. در جامعه‌شناسی انقلاب جمعیتی را زیر پایه تحولات سیاسی قرار می‌دهیم. به این معنی که آنها بستر تغییرات بزرگ می‌شوند منظور از انقلاب جمعیتی افزایش تعداد جوانان یک کشور است. جوانانی که نیاز به کار و شرایط بهتر برای زندگی دارند لذا ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ناچار هستیم که مسئول سیاست‌گذاری‌ حوزه اشتغال باشیم.

وی خطاب به محمد شریعتداری گفت: آثار سیاست‌های ترامپ متوجه شماست. ما در این میان باید سخنگوی گروه‌های حاشیه‌نشین باشم و خب این یک تعارض است که از یکسو بحث آثار زیان‌بار تحریم‌ها را می‌بینیم و از یکسو دیگر باید جامعه تحت پوشش خود را حفظ و معیشت آنها را تامین کنیم. البته آن گروهی که در این تحولات و فشارها له می‌شوند، دهک‌های پایین درآمدی هستند.

ربیعی با بیان اینکه در این شرایط بحرانی عده‌ای می‌گویند که باید دنبال اقتصاد آزاد برویم، گفت: دنبال اقتصاد آزاد رفتن در این شرایط یک اشتباه سیستماتیک است. توجه داشته باشید که این وزارتخانه پناهِ سالی سه هزار خروجی یتیم است. اینجا پناه این بچه‌ها است.

وزیر پیشین تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این وزارت بر روی فقر مهارتی برنامه داشت، افزود: از یک طرف باید روی فقر مهارتی توجه می‌کردیم و از طرف دیگر هم با فقر در حوزه درمان مواجه بودیم چراکه 11 میلیون حاشیهنشین وجود داشتند که از هیچ بیمه‌ای برخوردار نبودند اما همین 11 میلیون را تحت پوشش بیمه‌ درمانی ‌بردیم. هر چند به ما تاختند و تلخ‌ترین روزها برای من در دوران اجرای طرح تحول سلامت گذشت.

وی در ادامه با بیان اینکه دو برنامه مسکن حمایتی و مسکن اجتماعی را پیش بردیم، گفت: آقای محسنی بندپی در طرح مسکن اجتماعی موفق عمل کرد.

ربیعی با بیان اینکه باید از ذینفعان من‌غیرالحق ترسید و نگران بود، گفت: من دوستان مارکسیست زیادی داشتم یکبار با یکی از آنها که خیلی رفیق بودم و عضو گروه اشرف دهقان بود، سر موضوعی صحبت می‌کردم. از او می‌پرسیدم که این مارکسیست چه چیزی دارد که دائم در آن انشعاب می‌پروراند. او گفت برادر علی ما هر وقت سر خانه تیمی دعوای‌مان می‌شود؛ یک ایدئولوژی می‌نویسیم و برای آن امضا جمع می‌کنیم تا منشعب شویم از اینجاست که من می‌گویم باید مراقب یکسری چیزها بود.

وی افزود: من همیشه با فروش اموالی که به تاراج برود، مخالف هستم اینجاست که ما باید از ذینفعان من‌غیرالحق نگران باشیم.

وی در ادامه با اشاره به خاطرات خود از سال 56 که کارگر کارخانه ژنرال موتور بود، گفت: سال 58 با همسرم در وزارت کار آشنا شدم. در این سال‌ها نماینده کارگران در شورای عالی اشتغال بودم و خوشحالم که از آن زمان تا به حال در این وزارتخانه هستم. در تمام این سال‌ها تلاش کردم که پایه‌گذار تشکلات کارگری در این وزارتخانه باشم. شهید آیت‌الله بهشتی این توصیه را به من کرده بود که تشکل‌های کارگری را در وزارت کار تقویت کنم و من هم به توصیه ایشان عمل کردم. مرحوم بهشتی از آن انسان‌هایی بود که فقدانش هیچ وقت قابل اندازه‌گیری نیست.

ربیعی با بیان اینکه از خروارها عسل یک انگشت برنداشتم، گفت: من در تمام این مدت که به عنوان وزیر در این وزارتخانه بودم، فکر می‌کردم که دارم کار درست انجام می‌دهم.. به هر صورت امروز از بابت کوتاهی‌هایی که انجام شد از کارمندان این وزارتخانه عذرخواهی می‌کنم.

ربیعی با بیان اینکه وزارت کار وزارتخانه صداهای خاموش است، گفت: از آنجا که فقرا سخنگو ندارند، تلاش کردیم تا این وزاتخانه، وزارتخانه صداهای خاموش باشد.

وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این موضوع کلیدی که پولدارها سایت و رسانه دارند، گفت: پولدارها می‌توانند صدای خود را برسانند اما این فقرا هستند که صداهایشان شنیده نمی‌شود.

ربیعی با اشاره به فشارهایی که روی او وجود داشت تا شرکت‌های زیرمجموعه شستا را واگذار کند، اظهار داشت: در برابر این فشارها با تمام توان مقاومت کردم چراکه از ذینفعان من‌غیرالحق نگران بودم. امان از ذینفعان من‌غیرالحق. بارها نسبت به این مسئله هشدار داده‌ام.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز