خبرگزاری کار ایران

کارگران قراردادی مس سرچشمه به‌ دنبال تبدیل وضعیت کاری/مهم‌ترین نگرانی‌مان تامین امنیت شغلی است

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۸۱۴

حدود ۳۰۰ کارگر آریاناران مس سرچشمه به دلیل نداشتن امنیت شغلی خواستار تبدیل قرارداد خود از پیمانی به مستقیم هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران قراردادی مس سرچشمه که از طریق شرکت پیمانکاری آریاناران در معدن مس سرچشمه مشغول کارند، گفتند: حدود ۳۰۰ نفر هستیم که دست‌کم با ۱۲ سال سابقه کار مهم‌ترین نگرانی‌مان تامین امنیت شغلی است.

این کارگران که پاییز سال ۹۴ برای پیگیری خواسته‌های صنفی خود دست‌کم چند نوبت به وزارت صنعت، معدن و تجارت و نهاد ریاست جمهوری در تهران آمده بودند، گفتند: بعد از اجتماع کارگران قراردادی آریاناران مس سرچشمه در تهران، بخشی از خواسته‌های صنفی آن‌ها محقق شده اما هنوز بخش اصلی این مطالبات که مربوط به وضعیت استخدامی آن‌ها می‌شود، در وضعیت مبهم قرار دارد.

به گفته آنها، مشکل طرح افزایش حداقل حقوق کارگران قراردادی که آنهم با تاخیر چند ماهه پرداخت می‌شد، بهبود پیدا کرده و هم‌اکنون کارگران قراردادی از میزان دستمزد و موعد پرداخت آن رضایت دارند. علاوه بر آن کارگران قراردادی آریاناران مس سرچشمه از سایر مزایای رفاهی و مزدی همانند کارگران رسمی برخوردار شده‌اند.

این کارگران گفتند: در حال حاضر تنها مشکلاتی که داریم دستیابی به وضعیت استخدامی (تبدیل قرارداد از پیمانی به مستقیم) است که هنوز بعد از گذشت سه سال محقق نشده است. مشکل دیگر کارگران قراردادی در زمینه پوشش بیمه تکمیلی است. بیمه تکمیلی کارگران قراردادی نسبت به کارگران رسمی از پوشش و تعرفه‌های کمتری برخوردار است.

آن‌ها در این‌باره گفتند: نگرانیم که به دلیل بی‌ثباتی قرارداد کار امنیت شغلی‌مان هر لحظه در معرض تهدید قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز