خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران قطار شهری اهواز مقابل دفتر اداری شرکت کیسون/۱۷ ماه حقوق معوقه طلبکاریم

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۴۰۰

صبح امروز گروهی از کارگران شاغل در پروژه قطار شهری اهواز در اعتراض به ۱۷ ماه معوقات مزدی در مقابل ساختمان اداری شرکت کیسون حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گروهی از کارگران شاغل در پروژه ساخت قطار شهری اهواز صبح امروز (۲۰ آبان ماه) در اعتراض به پرداخت نشدن دست‌کم ۱۷ماه معوقات مزدی پرداخت نشده‌ی خود، دست از کار کشیده و در مقابل ساختمان ساختمان اداری شرکت کیسون (از پیمانکاران مجری ساخت قطار شهری اهواز) واقع در بلوار آیت‌الله بهبهانی حضور یافتند.

یکی از کارگران در تشریح دلایل این اعتراض صنفی به ایلنا گفت: حدود ۲۰۰ نفر از کارگران قطار شهری اهواز هستیم که در بخش‌های ترانسفور، تعمیرات، عملیات خاکی و اجرا و… کار می‌کنیم. کارفرما از تیر ماه سال ۹۶ پرداخت مطالبات مزدی‌مان را به تاخیر انداخته به طوری‌که در حال حاضر میزان معوقات مزدی‌مان به ۱۷ ماه رسیده است.

او با بیان اینکه آخرین دستمزدی که کارگران قطار شهری اهواز دریافت کرده‌اند مربوط به دستمزد خرداد ۹۶ می‌شود که کارفرما تقریبا دو ماه و نیم پیش با ۱۵ ماه تاخیر به حساب کارگران واریز کرد، افزود: کارفرما مرتبا وعده بهبود وضعیت مالی شرکت و پرداخت مطالبات معوقه کارگران را می‌دهد اما در عمل شاهد هیچ اتفاق خاصی از سوی کارفرما نیستیم.

طبق اظهارات وی، همچنین حدود ۱۰۰ نفر از کارگران سابق که از ابتدای تیر ماه سال جاری از کار بیکار شده‌اند فقط ۳۰ درصد از مطالبات معوقه مزدی و سنواتی خود را از کارفرما دریافت کرده‌اند و در حال حاضر برای دریافت مابقی طلب خود بلاتکلیف مانده‌اند.

این کارگر با اشاره به وعده‌های تحقق نیافته مسئولان در خاتمه گفت: در صورت بی‌توجهی به پرداخت مطالباتمان به تجمعات خود به صورت گسترده‌تری ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز