خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

پاداش برای شهردار شادگان در سایه معوقات مزدی کارگران شهرداری/شورا باید کم‌کاری خود در نظارت را جبران کند

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۳۴۲

به گفته نماینده شورای اسلامی شهرستان شادگان در شورای اسلامی استان خوزستان، کارگران شهرداری شادگان حداقل ۳ الی ۴ ماه معوقه مزدی دارند. با این حال و در چنین شرایطی، شورای شهر برای شهردار پاداش درنظر گرفته است و این پاداش مضاف بر حقوق ماهیانه است که به موقع به وی پرداخت می‌شود.

مهدی یاری (نماینده شورای اسلامی شهرستان شادگان در شورای اسلامی استان خوزستان) پیرامون مسائل و مشکلات کارگران شهرداری شادگان به خبرنگار ایلنا گفت: این افراد حداقل ۳ الی ۴ ماه معوقه مزدی دارند. حقوق آنها معمولا نزدیک به حقوق پایه است و از لحاظ درآمدی اندک است بنابراین میزان مطالبات آنها چندان بالا نیست.

وی ادامه داد: با این حال و در چنین شرایطی، شورای شهر شادگان اخیرا برای شهردار این شهر پاداش درنظر گرفته است و این پاداش مضاف بر حقوق ماهیانه است که به موقع پرداخت می‌شود.

یاری گفت: بسیاری از این افراد معترض، کارگران نیروهای پیمانکاری هستند. متاسفانه، شهرداری هم اعتبارات مربوطه را –که از استانداری دریافت داشته- به درستی به پیمانکاران پرداخت نمی‌کند. در این میان، شورای شهر نیز که باید بر اجرای مصوبات و توزیع اعتبارات نظارت کند، وظیفه‌اش را به خوبی انجام نمی‌دهد.

وی اشاره کرد: استانداری قبلا، برای بررسی این مسائل بازرس فرستاده است. خود استاندار نیز در سفری که چندی قبل به شادگان داشت با اعتراض کارگران مذکور مواجه شدند و به شهردار تذکراتی در این خصوص داد.

نماینده شورای اسلامی شهرستان شادگان در شورای اسلامی استان خوزستان تصریح کرد: انجام یک‌چنین اقداماتی موجب نارضایتی مردم از دولت هم می‌شود. مردم ممکن است تصور کنند که این ایراد و مشکل به ناکارآمدی دولت بازمی‌گردد. ما مرزنشین هستیم و دور و بر ما دشمنان بسیاری وجود دارند. چنین اعتراضاتی می‌تواند دست‌آویزی برای رسانه‌های کشورهای بیگانه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: به‌شخصه معتقدم شهردار باید تذکر جدی بگیرد. شورا نیز باید کم‌کاری خود را در زمینه نظارت و اجرای مصوبات جبران کند.

یاری اظهار داشت: البته قابل ذکر است شورایی‌ها مداخلاتی در کارهای شهرداری می‌کنند که گاها زیاده‌روی است. مشکلی که در شهرهای کوچکی مثل شادگان وجود دارد، این است که اعضای مرتبط با نهادهای مدیریت شهری مثل شورای شهر و شهرداری متمایلند که افراد مرتبط با خود و یا خانواده‌شان را بر سر کار بیاورند. ضرر این اقدامات عمدتا به کارگران می‌رسد.

نماینده شورای اسلامی شهرستان شادگان در شورای اسلامی استان خوزستان در پایان، گفت: کسی که ۴ ماه حقوقش داده نشود به مشاغل کاذب و آسیب‌زننده روی می‌آورد. از مسئولان استانی و کشوری انتظار می‌رود نظارت ویژه‌ای بر شهرهای کوچکی مثل شادگان انجام دهند. این را نباید فراموش کنیم کسانی که بیشترین زحمت را متحمل می‌شوند، کارگران هستند.   

روز گذشته، کارگران خدمات شهری و فضای سبز شهرداری شادگان در مقابل استانداری خوزستان به خاطر پرداخت نشدن معوقات مزدی‌شان تجمع کردند. به گفته یکی از کارگران؛ حقوق آنها هشت ماه است که پرداخت نشده است.

وی افزود: مطالبات ۳۰۰ نفر از کارگران شهرداری شادگان در حالی پرداخت نمی‌شود که حقوق ماهانه هر کدام از آنها ۱۴ میلیون ریال است و این مبلغ نباید برای دستگاه خدماتی مانند شهرداری هزینه سنگینی باشد.

این کارگر اشاره کرد: تعداد ۴۰ نفر از کارگران روزمزد نیز در این شهرداری مشغول به کار هستند و هیچگونه بیمه‌ای ندارند اما آنها به دلیل احتمال اخراج حاضر به شرکت در این تجمع نشدند.    

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز