خبرگزاری کار ایران

شمارش معکوس برای انتخاب معاونان وزارت کار/شریعتمداری این هفته انتصابات را کلید می‌زند

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۰۱۹

گفته می‌شود شریعتمداری پس از مشورت و گفتگو با برخی وزرای سابق ذیربط و نمایندگان مجلس و کارشناسان قصد دارد علاوه بر برخی معاونان بازنشسته، تغییرات دیگری را نیز کلید بزند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود یکماه پیش احمد مشیریان (معاون روابط کار) و سیدحمید کلانتری (معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) که مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان شده بودند، استعفای خویش را به سرپرست وقت وزارتخانه تحویل نمودند.

از آن روز گمانه‌زنی درخصوص جایگزینی این افراد در محافل کاری و کارگری و اتحادیه‌ها و تشکل‌های تعاونی آغاز و اسامی مختلفی نیز مطرح شد.

طبیعی بود با انتخاب محمد شریعتمداری به عنوان وزیر، روند انتخاب معاونان منوط به صرف زمان جهت آشنایی وزیر جدید با فضای وزارتخانه و کارکردها و وظایف آن شود.

در این راستا گفته می‌شود شریعتمداری پس از مشورت و گفتگو با برخی وزرای سابق ذیربط و نمایندگان مجلس و کارشناسان قصد دارد علاوه بر برخی معاونان بازنشسته، تغییرات دیگری را نیز کلید بزند.

معاونت امور مجلس، معاونت اقتصادی و برخی سازمان‌ها و صندوق‌های تابعه ازجمله سازمان تامین اجتماعی در زمره سمت‌هایی است که بحث تغییرات در راس آنها به گوش می‌رسد.

از طبقه دوم و سوم وزارت کار نیز خبر می‌رسد که از میان حاتم شاکرمی (مدیرکل کار و تعاون تهران) و سهراب مختاری (مدیرکل کار و تعاون فارس)، معاون روابط کار وزیر انتخاب خواهد شد که احتمال شاکرمی نیز بیشتر است.

همچنین از قره سیدرومیانی (نماینده سابق تبریز و معاون امور مجلس وزارت دادگستری) به عنوان گزینه نهایی تصدی معاونت امورحقوقی و مجلس نام برده می‌شود.

مطرح‌ترین گزینه‌های جایگزینی حمید کلانتری در معاونت تعاون وزیر نیز علیرضا محمودی (نماینده وزیر قبل در اتاق تعاون ایران و رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارگران ایران) و همچنین البرز محمدی (مدیرکل فعلی تعاونی‌های تولیدی وزارتخانه) هستند. هرچند گفته می‌شود نمایندگان جامعه کارگری اعتقاد به حضور محمودی در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی دارند.

اما بسیاری از نگاه‌ها به سازمان تامین اجتماعی دوخته شده است. افزایش هزینه‌های بخش درمان تامین اجتماعی و کسری سازمان در پرداخت ماهانه مستمری بازنشستگان، تنگناهای فراوانی را برای بزرگترین صندوق بیمه‌ای کشور ایجاد نموده است. به همین دلیل وزیر رفاه در ایجاد هرگونه تغییری در این سازمان می‌بایست مولفه‌های فراوانی را مدنظر قرار دهد. ازسوی دیگر تشکل‌های صنفی به‌ویژه گروه‌ها و نهادهای کارگری هرگونه اقدامی در این سازمان را ریزبینانه رصد می‌کنند و نسبت به بخش درمان آن نیز به حضور قاضی‌زاده هاشمی در وزارت بهداشت حساسیتی خاص دارند.

هم‌اینک در صورت حصول جمع‌بندی شریعتمداری مبنی بر تغییر مدیرعامل سازمان، گزینه‌های پیشنهادی مورد بررسی قرار خواهند گرفت که انوشیروان محسنی بندپی (رییس سازمان بهزیستی و سرپرست قبلی وزارتخانه) و محسن سرخو (عضو هیات مدیره تامین اجتماعی) از مطرح‌ترین گزینه‌هایی هستند که نامشان به گوش می‌رسد.

اینک باید منتظر ماند و دید محمد شریعتمداری تغییرات را چگونه و از کجا آغاز خواهد کرد. تغییرات فرا رو بیش از هر نکته‌ای، مشی و سیاق شریعتمداری را در اداره وزارتخانه روشن خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز