خبرگزاری کار ایران

ابهام در برگزاری آزمون استخدامی نفت در سال جاری/امیدواریم «بومی‌گزینی» استقرار یابد

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۱۳۸

کارگران پیمانکاری صنعت نفت می‌گویند: امیدواریم آزمون نفت با در نظر گرفتن سهمیه مناسب برای بومی‌ها برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران پیمانکاری صنعت نفت که مدتهاست در آرزوی رسمی شدن یا حداقل قراردادی شدن و رهایی از قراردادهای موقتِ ارکان ثالث هستند، می‌گویند: امیدواریم آزمون استخدامی نفت با رفع همه اشکالات و با در نظر گرفتن «بایدها» برگزار شود.

ظاهراً این آزمون که سال گذشته به دلیل اشکالات موجود در سیستم جذب ازجمله عدم رعایت سهمیه مناسب برای بومی‌ها، لغو شد، امسال هم برگزار نمی‌شود؛ اطلاعیه رسمی در این مورد منتشر نشده اما کارگران پیمانکاری و موقت نفت می‌گویند: دو مساله مورد نظر ماست یکی در نظر گرفتن سهمیه خاص برای شاغلان فعلی صنعت نفت و دیگری «بومی‌گزینی».

بومی‌ها علی‌الخصوص در استان نفتی بوشهر مدعی هستند که سهم چندانی از اشتغال در تاسیسات نفتی ندارند و حق‌شان ضایع شده‌است؛ آنها همچنین کمپینی در فضای مجازی به راه‌ انداخته‌اند و با مقامات مسئول ازجمله نمایندگان مجلس نامه‌نگاری کرده‌اند. جوانان بیکارِ جویای کارِ بوشهری می‌گویند اگر ظرفیت مناسب برای «بومی‌ها» در نظر گرفته نشود، خارج از ضابطه‌ی «عدالت» عمل شده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز