خبرگزاری کار ایران

صدور احکام تعلیقی برای کارگران هپکو/امیدواریم وزیر جدید به قضیه ورود کند

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۹۰۵

برای پانزده کارگر هپکو احکام تعلیقی صادر شده‌است؛ این کارگران انتظار دارند احکام صادر شده شکسته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حکم دادگاه در پی شکایت از این کارگران به اتهام «اخلال در نظم عمومی» و «تحریک کارگران به تظاهرات و اغتشاش در فضای مجازی »، صادر شده است.

براساس رای صادر شده از سوی شعبه ۱۰۶دادگاه کیفری اراک، هر یک از این ۱۵ کارگر به تحمل یک  تا دو سال وشش ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند. این احکام بدوی است و کارگران درخواست تجدید نظر داده‌اند.

دادگاه در عین حال با توجه به فقدان سوء سابقه کیفری و شرایط خاصِ این کارگران که مربوط به چندین ماه مطالبات معوقه‌ی آنهاست، حبس و شلاق آن‌ها را به مدت ۵ سال (از تاریخ ۱۴ مهر ماه سال ۹۷) تعلیق کرده است.

لازم به ذکر است تعدادی از این کارگران در اعتراضات صنفی  سال گذشته و جاری کارگران هپکو اراک  به عنوان نماینده کارگران در مذاکرات با کارفرما شرکت می‌کردند و ایلنا به دلیل عدم موافقت این افراد، از انتشار اسامی آنان خودداری می‌کند.

این کارگران می‌گویند: از وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقاضا داریم به موضوع ورود کند و در پی وعده‌هایی که در مورد آزادی اعتراضات صنفی داده بود، از اجرای این احکام جلوگیری کند.

انتظار کارگران این است که در دادگاه تجدیدنظر تبرئه شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز