خبرگزاری کار ایران

در بیانیه‌ای تاکید شد؛

مطالبات مزدی و تحقق امنیت شغلی خواسته‌ اصلی کارگران فنی راه‌آهن است

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۱۱۴

شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن کشور با انتشار بیانیه‌ای، برای چندمین بار از مسئولان خواستند به وضعیت پرداخت مطالبات مزدی و شغلی آنها رسیدگی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن برای چندمین بار با صدور بیانیه‌ای از مسئولان خواستند به وضعیت پرداخت مطالبات مزدی و شغلی آنها رسیدگی کنند.

شورای هماهنگی در این بیانیه با اشاره به اعتراضات کارگران خطوط ابنیه فنی راه آهن کشور که از تیر ماه سال جاری در اعتراض به سه تا چهار ماه معوقات مزدی آغاز شد، آورده است: این تجمعات در برخی از مناطق ریلی کشور در استان‌های خراسان، آذربایجان، لرستان، اصفهان، زنجان و شهرهای اسلام‌شهر، کرج، شاهرود، سمنان، دامغان، گرگان، ورامین، اراک، ارومیه، اندیمشک، زاهدان و همچنین دیزل تهران انجام شد.همچنین روز شنبه هفتم مهرماه  کارگران مناطق ریلی راه آّهن ناحیه شاهرود  نیز در خصوص مطالبات مزدی معوقه خود دست از کار کشیده و تجمع اعتراضی برپا کرده بودند.

در ادامه بیانیه آمده است: مسئولین  بارها وعده پیگیری پرداخت مطالباتمان را دادند ولی خلف وعده کرده و همچنان کارگران مطالبات معوقه مزدی ، ۶ سال سنوات خودرا (بجز ۲۲ نفر از کارگران راه آهن تبریز)دریافت نکرده و از کارفرمای خود طلبکارند.

این بیانیه می‌افزاید: ما در حالی مطالبات مزدی  وسنواتی خود را دریافت نکرده‌ایم که هر روز با افزایش قیمت اجناس مصرفی روبرو بوده و امکان خرید ضروریات اولیه زندگی خود را نداریم.

آنها با بیان اینکه خواستار پرداخت به موقع دستمزد خود هستند و این خواسته زیادی نیست،افزودند: ما کارگران شاغل در راه آهن از محروم‌ترین اقشارجامعه هستیم و حقوق دریافتی ما از سوی شرکت‌های پیمانکاری بصورت حداقلی پرداخت می‌شود. در بهترین حالت میزان دریافتی یک کارگر راه آهن یک میلیون  نیم تا  یک میلیون و هفتصد هزار تومان است که از این مقدار بخش زیادی بابت پرداخت اجاره بهای مسکن پرداخت قبوض آب، برق و گاز کسر می‌شود که اگر هر یک از این موارد یک ماه پرداخت نشود با دردسرهای زیادی مواجه خواهیم شد.

شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن همچنین اعلام کرد؛ با توجه به اینکه تا کنون مسئولان به خواسته‌های صنفی ما کارگران اهمیتی نمی‌دهند ناچاریم به اعتراضات صنفی خود در طی روزهای آینده ادامه دهیم.

در پایان این نامه، شورای هماهنگی درخواست رسیدگی به مشکلات کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن را مطرح کرده‌ و آورده است: حدود ۶ هزارو ۵۰۰  کارگر شاغل در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن هستیم که مطالباتمان به «پرداخت کامل بدهی‌های مزدی، بیمه‌ای و سنواتی»، «عقد قرارداد مستمر و دائم»، «شکل‌گیری نهاد مستقل کارگری»، «تامین امنیت شغلی کارگران و جلوگیری از اخراج بی‌رویه»، «دادن حق اعتراض و بیان مشکلات صنفی از سوی کارگران»، «مشخص شدن زمان پرداخت حقوق در هر ماه» و «رفع مشکلات بیمه تکمیلی» و..مربوط می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز