خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

"ارکانِ ثالثی‌ها" گرفتار تبعیض/حقوقِ پیمانکاری‌های شرکت ملی حفاری ایران کمتر از رسمی‌هاست

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۳۸۵

کارگران پیمانکاری شرکت ملی حفاری ایران از اختلاف دستمزدی بین خود و کارکنان رسمی این شرکت انتقاد کردند.

کارگران پیمانکاری شرکت ملی حفاری ایران در تماس با خبرنگار ایلنا، از اوضاع معیشتی خود انتقاد کردند و خواستار رسیدگی مدیرعامل شرکت به این وضعیت شدند.

آنها که در پیام‌های جداگانه خطاب به مدیرعاملِ شرکت، اوضاع بد معیشتی خود را تشریح کرده‌اند، مهم‌ترین خواسته‌شان رفع تبعیض در مزد و مزایای مزدی‌ست.

این کارگران می‌گویند: ما پیمانکاری‌ها که به ما کارکنان ارکان ثالث نیز گفته می‌شود، بسیار کمتر از رسمی‌ها درآمد داریم. آیا از ما انتظار دارند وقتی در یک محیط کوچک و نزدیک به هم کار می‌کنیم و می‌بینیم که رسمی‌ها از انواع مزایای مزدی ازجمله بدی آب و هوا، کمک هزینه‌ی رفاهی و بسیاری مزایای دیگر بهره‌مند هستند ولی ما هیچکدام از این مزایا را نمی‌گیریم، بازهم با انگیزه باشیم و با تمام توان کار کنیم؟

آنها افزودند: سوال ما این است که آیا گرانی‌ها و تورم فقط برای رسمی‌هاست و ما کارگران پیمانکاری هیچ مشکلی نداریم؟ آیا از ما توقع ندارند به اندازه رسمی‌ها کوشا باشیم و توانمندی داشته باشیم؟

این کارگران می‌گویند: از مدیرعامل خواسته‌ایم که صدای ما را بشنود و راهی برای کاستن از این تبعیض بیابد.

کارگران پیمانکاری یا ارکان ثالث، طرف قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری مختلف هستند و شرکت اصلی، کارفرمای مادر آنها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز