خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی کارگران تعدیل شده‌ «کاشی نیلو» برای بازگشت به‌کار

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۳۷۹

با گذشت حدودا دو سال از اخراج کارگران کارخانه «کاشی نیلو» اصفهان، هنوز کارفرما مطالبه‌های حقوقی کارگران تعدیل شده‌اش را پرداخت نکرده است. کارگران هنوز پیگیر بازگشت به‌کار خود هستند.

به گزارش ایلنا، حدود ۳۰۰نفر از کارگران کارخانه «کاشی نیلو» اصفهان با میانگین ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه کار به دلیل عدم نیاز از سوی کارفرما همزمان با تعطیلی این واحد تولیدی تعدیل شدند.

کارگران این واحد صنعتی می‌گویند: برای پیگیری مطالبات مزدی وضعیت بازگشت به کارمان هر چند روز به نهادهای مختلف استان و شهرستان سر می‌زنیم اما هنوز بلاتکلیف هستیم.

از قرار معلوم اخیرا این واحد تولیدی به بخش خصوصی واگذار شده و انتظار کارگران تعدیل شده از کارفرمای بخش خصوصی به‌کارگیری مجدد آنهاست.

گفته می‌شود کارگران در حال حاضر چندین ماه مطالبات مزدی از کارفرما خود طلبکارند و در طول این مدت برای گذران زندگی خود از مقرری بیمه بیکاری استفاده کرده‌اند. آنها نگرانند که با ادامه وضعیت موجود نتوانند برای مدت زیادی با این شرایط ادامه دهند.

کارگران این کارخانه در طول دو سال گذشته در جستجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کرده‌اند اما به دلیل شرایط سنی که دارند تا این لحطه هیچ کاری برای آنها پیدا نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز