خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری شورای عالی کار مطرح کرد؛

وزیر جدید کار به سه‌جانبه‌گرایی احترام بگذارد/ اگر مزد را ترمیم نکنند، در مذاکرات آخر سال به بن‌بست می‌خوریم

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۵۷۵

علی خدایی در ارتباط با روند ترمیم دستمزد گفت: اولین اقدام وزیر جدید باید اهتمام به برگزاری جلسه شورای عالی کار باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته گذشته، تشکل‌های عالی کارگری در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که اگر جلسه شورای عالی کار با موضوعِ «ترمیم دستمزد» برگزار نشود، راهکارهای قانونی اعتراض را در پیش خواهند گرفت. به نظر می‌رسد قرار است تعیین وزیر جدید کار تا هفته آینده به سرانجام برسد.

علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) در این ارتباط می‌گوید: در جلسه هفته گذشته با معاون روابط کار وزارت کار، قرار شد زمان جلسه را با سرپرست وزارت‌خانه هماهنگ کنند و به ما اطلاع بدهند اما با توجه به اینکه وزیر جدید پیشنهاد شده‌است، تا هفته آینده و مشخص شدن تکلیف وزارتخانه صبر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، هم دبیر و هم رئیس شورای عالی کار مشخص نیست، تاکید کرد: وزیر جدید باید در کم‌ترین زمان ممکن، جلسه شورای عالی کار را برگزار کند چراکه اگر در ترمیم دستمزد، بیش از این اهمال کنند، مطمئن باشند که در مذاکرات مزدی آخر سال به بن‌بست خواهیم خورد.

خدایی عقیده دارد دوران سرپرستی وزارت کار، دوران سیاهِ روابط کار بوده‌است؛ او می‌افزاید: در این دوران، سه‌جانبه‌گرایی و شورای عالی کار تعطیل شد لذا اولین انتظاری که از وزیر جدید داریم این است که این دو، سه ماه را از حافظه تاریخی بازار کار و روابط کار پاک نماید.

او تاکید دارد: بایستی وزیر جدید کار به «سه‌جانبه‌گرایی» احترام بگذارد و جلسه ترمیم دستمزد را در اسرع وقت برگزار کند. اگر بخواهند بیش از این از برگزاری جلسه فرار کنند، اقدامات اعتراضی را به سرعت در دستور کار قرار خواهیم داد. ما در جلسه‌ای که با اعضای هیات مدیره تشکل‌های کارگری داشتیم، مسیرِ گام به گام اعتراض را مشخص کردیم و مطمئن باشند که براساس همان نقشه راه، حرکت خواهیم کرد.

تشکل‌های عالی کارگری در جلسه هفته گذشته به راهکارهایی مانند شکایت به دیوان عدالت و همچنین برگزاری حرکت‌های اعتراضی به عنوان کنش جمعی در مقابل خودداری از ترمیم دستمزد اشاره کردند و تاکید داشتند که از حق نمایندگی کارگران برای استیفای حقوق استفاده خواهند کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز