خبرگزاری کار ایران

شماره ۱۷۴ آتیه‌نو منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۳۹۸

شماره ۱۷۴ آتیه‌نو به چالش‌ها و کاستی‌های حوزه رفاه و تامین‌اجتماعی هم‌زمان با اعلام گزینه‌های پیشنهادی رییس‌جمهور برای وزارتخانه‌های رفاه، اقتصاد، راه و صنعت، و وضع اشتغال و بیکاری متولدان دهه پرتراکم جمعیتی کشور و مولفه‌های حاکم بر روند بیمه‌پردازی آن‌ها و بسیاری موضوعات دیگر پرداخته است.

به گزارش ایلنا، گزارش آتیه‌نو از چالش‌ها و کاستی‌های حوزه رفاه و تامین‌اجتماعی هم‌زمان با اعلام گزینه‌های پیشنهادی رییس‌جمهور برای وزارتخانه‌های رفاه، اقتصاد، راه و صنعت، داستان جلد این شماره از هفته‌نامه آتیه نو را به خود اختصاص داده است: «اقتصاد و رفاه در انتظار تحولی تازه»

 در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: «...گذشته از اینکه هفته آینده نمایندگان مجلس چه نظری درباره صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت و برنامه‌های آن‌ها خواهند داد، دولت عزم خود را برای استمرار مسیر عقلانیت و تدبیر به‌صورت کامل جزم کرده است. با این حال وزرای جدید با مسائل و چالش‌های سختی روبه‌رو هستند، به‌ویژه در حوزه رفاه و تامین‌اجتماعی آن‌قدر مسائل پیچ‌وتاب یافته که مرور دوباره و تاکید بر ضرورت پرداخت جدی به آن‌ها از وزیر آینده انتظار می‌رود. نام محمد شریعتمداری که فوق‌لیسانس مدیریت بازرگانی دارد، بیش از هر چیز با وزارت صنعت، معدن و تجارت گره خورده است... نگاهی به سوابق اجرایی شریعتمداری تا پیش از تحولات اخیر، نشان می‌دهد او در اکثر موارد پیوندی نزدیک با حوزه‌های اقتصادی، صنعت و بازرگانی داشته و فرصت‌ها و چالش‌های حوزه‌های تولید و خدمات را به خوبی می‌شناسد...»

«یک‌سوم شاغلان کشور دهه شصتی‌اند» تیتر دیگر گزارش مهم این شماره است که در آن آتیه‌نو وضع اشتغال و بیکاری متولدان دهه پرتراکم جمعیتی کشور و مولفه‌های حاکم بر روند بیمه‌پردازی آن‌ها را بررسی کرده است:

«به‌تازگی مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمارهای تامل‌برانگیزی درباره نقش و جایگاه متولدان دهه شصت در بازار کار کشور منتشر کرده است. افرادی که هم‌اینک در رده سنی ۲۷ تا ۳۷ سال، یک‌سوم جمعیت در سن اشتغال کشور را تشکیل می‌دهند، اما سهمشان از بازار کار با میزان مشارکت اقتصادی و توانمندی‌های بالقوه‌شان متناسب نیست. بررسی‌های «آتیه‌نو» نشان می‌دهد دهه شصتی‌ها بیشترین مشارکت در پرداخت حق‌بیمه را داشته‌ و تمایل فراوانی نیز به استفاده از مزایای بیمه‌ای داشته‌اند. این موضوعی است که کمتر در تحلیل‌های مربوط به بازار کار به آن اعتنایی شده است...»

سایر عناوین اصلی این شماره عبارتند از:

فرصتی برای کلان‌نگری درحوزه رفاه و تامین‌اجتماعی (یادداشتی از ابراهیم رستمیان مقدم؛ مدیر مسئول هفته‌نامه آتیه‌نو)

قدرت‌نمایی ایران در بازار جهانی نفت (آتیه‌نو تحولات اخیر بازار جهانی طلای سیاه و تاثیر آن بر اقتصاد ایران را بررسی کرد)

شناخت دقیق و درست از حوزه‌های رفاه و تامین‌اجتماعی (یادداشتی از حسن صادقی؛ رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری)

آزمایش‌ به شرط شرح‌حال‌نویسی! (وزارت بهداشت از تدوین و ابلاغ راهنماهای بالینی برای کنترل هزینه‌های اضافی در حوزه آزمایشگاه‌ها، خبر داده است)

وزارت کار به تیمی مجرب و کاربلد نیاز دارد (یادداشتی از مرتضی رجبی؛ عضو هیئت‌مدیره کانون عالی کارفرمایان ایران)

تاکید اقتصاددانان بر قاطعیت و سرعت‌عمل دولت (در جلسه رئیس‌جمهور و اقتصاددان‌ها چه گذشت؟)

تعامل سازنده با گروه‌های اجتماعی (یادداشتی از علی خدایی؛ نماینده کارگران در شورای عالی کار)

ترحم به‌جای فقرزدایی! (چرا بزرگ‌منشی نمی‌تواند و نباید به‌تنهایی جایگزین ساختارهاو سیاست‌های رفاهی شود؟)

پله‌ای برای بالا رفتن (گفت‌وگو با امیر خلیلیان، کارآفرین نوجوان)

چه‌خدماتی در کار گزاری‌‌‌های رسمی تامین‌اجتماعی ارائه می‌شود؟ (پاسخ مشاور آتیه‌نو به چند پرسش بیمه‌ای)

بازنشستگی مطلوب آمریکایی‌ها کدام است؟ (آمریکایی‌ها از سیستم بازنشستگی‌شان ناراضی و به دنبال الگوبرداری از اروپایی‌ها هستند)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز