خبرگزاری کار ایران

از سوی نشر شیرازه؛

«انجمن‌های کارفرمایی، اندازه بنگاه‌ها و حکمرانی» به بازار کتاب آمد

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۱۷۸

«انجمن‌های کارفرمایی، اندازه بنگاه‌ها و حکمرانی» از سوی نشر شیرازه روانه بازار کتاب شد.

به گزارش ایلنا، «انجمن‌های کارفرمایی، اندازه بنگاه‌ها و حکمرانی» از سوی نشر شیرازه روانه بازار کتاب شد.

فرانس تراکسلر و گرهارد هومر نویسندگان این کتاب هستند و «حمیدرضا پیش‌‌‌بهار» آن را در در ۷۸۲ صفحه به زبان فارسی برگردانده است. 

کتاب با هدف تشریح نقش تشکل‌های کارفرمایی در توسعه و اشتغال به نگارش درآمده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: تشکل‌هایِ کارفرمایی به خاطر توانایی در شناسایی موانع رشد بنگاه و فرصت‌های اقتصادی، به خاطر فشارهایی که می‌توانند برای تولید کالاهای عمومی مانند زیرساختارها و دسترسی به سرمایه‌ انسانی و فیزیکی اعمال کنند، و به خاطر نقش آن‌ها در کاهش بی‌ثباتی سیاستی می‌توانند بهترین منابع اطلاعاتی برای دولت‌ها در سیاست‌‌ سازی باشند. به شرطی که دولت‌ها روی چاه نفت خیمه نزده باشند و هرگروه در فکر زدن زیرآب تیرک خیمه نباشد.

نویسندگان کتاب تاکید کرده‌اند که رشد پایدار اقتصادی، به لحاظ تجربی، فقر را کاهش می‌دهد: در این میان بخش خصوصی رشد را به پیش می‌راند. 

در ادامه این بخش آمده است: پیوند بین رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری قوی بخش خصوصی نیز روشن است. همانطور که کوفی عنان دبیرکل پیشین سازمان ملل تأکید میکرد: به طور خاص، اکنون جامعه‌ جهانی بر اهمیت ایجاد فضای توانمندساز برای تسهیل توسعه‌ بخش خصوصی به عنوان یک هدف کلیدی توسعه تمرکز دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز