خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد:

تبعیض آشکار پرداخت حقوق میان معلمان بازنشسته پیش از سال ۹۰ و پس از آن/چرا شهروند درجه یک و دو ایجاد می‌کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۱۶۱

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از تفاوت فاحش پرداختی به معلمان بازنشسته پیش از سال ۹۰ و پس از این سال، تصریح کرد: این اقدام نوعی تبعیض و بی‌عدالتی است که به دسته‌بندی شدن مردم به شهروند درجه یک و دو دامن می‌زند.

به گزارش ایلنا، علیرضا سلیمی با انتقاد از تفاوت فاحش حقوق بازنشستگان پیش از سال ۹۰ با بازنشستگان پس از این سال، عنوان کرد: این تبعیض و تفاوت فاحش به هیچ عنوان قابل درک نیست که چرا باید بازنشستگان پیش از سال ۹۰ حقوق و مزایایی با اختلاف یک تا یک و نیم میلیون کمتر دریافت کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس ادامه داد: با وجود اینکه قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از مصوبات مجلس بوده و برای آن نیز ردیف بودجه‎ای در نظر گرفته شده است اما دولت این قانون را اجرا نمی‌کند و این تبعیض آشکار در حال روی دادن است.

دولت موظف بود ظرف ۵ سال حقوق بازنشستگان را همسان کند

وی با یادآوری اینکه دولت وعده داده بود که ظرف مدت ۵ سال این قانون را اجرا کند، اضافه کرد: اما حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش پیش از سال ۹۰، صرفا به این دلیل که پیش از این سال بازنشسته شده‌اند کمتر از بازنشستگان پس از سال ۹۰ است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: این موضوع فقط محدود به بازنشستگان آموزش و پرورش نمی‌شود و در دستگاه‌های دیگر نیز این تفاوت حقوق عجیب وجود دارد.

مردم نسبت به بی‌عدالتی حساس هستند

سلیمی با بیان اینکه تبعیض و بی‌عدالتی موضوعی است که مردم به شدت نسبت به آن حساس هستند، ادامه داد: مجموعه دولت نسبت به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش مسئول است و در این میان، علاوه بر صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش هم باید سریعاً نسبت به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام کنند.

تبعیض در پرداخت حقوق شهروند درجه یک و دو می‌سازد

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، این عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان، تصریح کرد: آیا تبعیت افرادی که قبل از سال ۹۰ بازنشسته شدند با افرادی که پس از این سال بازنشسته شدند متفاوت است که دولت این تبعیض را در قبال آن‌ها انجام می‌دهد؛ این اقدام شهروند درجه یک و دو در کشور ایجاد می‌کند که بسیار سیاست اشتباه و غلطی بوده و باید در اسرع وقت این نقص جبران شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز