خبرگزاری کار ایران

کارگران افغان با قرارداد دائم کار در امارت استخدام می‌شوند/جنجال بر سر دریافت رشوه از نیروی کار خارجی

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۹۶۸

امارت متحده عربی پس از انتقادهای فراوان سازمان جهانی کار و نهادهای حقوق بشری از نحوه استخدام کارگران خارجی، کارگران افغان را با شریط جدید استخدام می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، امارت متحده عربی و افغانستان در حاشیه کنفرانس بین‌المللی کار تفاهم نامه‌‌ای را به منظور اعزام کارگر از افغانستان به امارات امضا کردند. این در شرایطی است که از تضییع گسترده حقوق کارگران خارجی در امیرنشین حاشیه خلیج فارس سخن می‌رود.

براساس این تفاهم‌نامه، کارگران افغان با قرارداد دائم کار استخدام می‌شوند و در مراجع رسمی یا همان ادرات کار از کارفرما حق شکایت دارند.

با این حال حواشی استخدام کارگران خارجی به ویژه در یک دهه اخیر به شدت جنجال برانگیز بوده است چراکه آنها ۱۰ تا ۱۵ ماه از حقوق خود را به عنوان هزینه‌های مهاجرت، صدور روادید و اجازه کار پرداخت می‌کنند که معادل هزار تا ۵ هزار دلار است.

با این حال اگر زمینه بکارگیری کارگران خارجی تسهیل نشود امارتی‌ها برای توسعه پروژه‌های زیرساختی خود نیرویی نخواهند داشت.

عموم جوانان امارات تمایلی به کار در پروژه‌های ساختمانی و عمران شهری ندارند و همگی با دستمزدهای پایینی که دولت به کارگران پرداخت می‌کند، مشکل دارند.

با این حال باید دید که پس از اجرای این قرارداد، حداقل دریافت هزینه‌های گزاف از کارگران افغان قطع می‌شود یا اینکه قرار است در برهمان پاشنه بچرخد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز