خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران کنتورسازی ایران در اعتراض به تعویق ۱۷ ماهه حقوق

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۵۳۴

در پی تعویق ۱۷ ماهه حقوق حدود ۱۸۰ کارگر کارخانه کنتورسازی ایران در قزوین، صبح امروز گروهی از کارگران این واحد صنعتی مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در کارخانه کنتورسازی ایران گزارش می‌دهند تجمع اعتراضی امروز صبح (۲۳ مهر ماه) به دلیل بی‌توجهی کارفرما به تعویق ۱۷ ماهه در پرداخت حقوق کارگران صورت گرفته است.

کارگران می‌گویند: حقوقشان در سال جاری حدود شش ماه پرداخت نشده است و آنها ۱۱ ماه نیز از سالهای گذشته طلبکارند.

به گفته کارگران، علاوه بر تعویق دستمزد، بخشی از مشکلات کارگران مربوط به پرداخت نشدن حق بیمه از جانب کارفرما به سازمان تامین اجتماعی است.

کارگران معترض در تشریح مشکلات خود می‌گویند: خرداد ماه سال گذشته مدیریت شرکت کنتورسازی بعد از سالها چالش کارگری تغییر کرد و کارگران با دریافت بخشی از مطالبات خود از وضعیت موجود رضایتمند بودند اما در ماه‌های پایانی سال گذشته با حمایت مسئولان دوباره تیم مدیریتی سابق مسئولیت این واحد تولیدی را برعهده گرفت و جدا از افزایش مطالبات مزدی کارگران، آنها امنیت شغلی خود را نیز از دست دادند.

به گفته کارگران حاضر در تجمع، طی دو سال گذشته در کارخانه کنتورسازی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ کارگر مشغول کار بودند که این تعداد هم‌اکنون به ۱۸۰ کارگر تقلیل یافته و در واحد رسانور (لامپ کم مصرف ایرانیان) که حدود ۸۰ کارگر کار می‌کردند هم‌اکنون فعالیت متوقف شده است.

کارگران می‌گویند: آخرین کاهش نیروی کار با آغاز سال جاری صورت گرفت.

به گفته کارگران کنتورسازی؛ در تیر ماه سال جاری یکی از اعضای شورای اسلامی کارگران کارخانه بعد از سال‌ها تلاش صنفی با ۲۲ سال سابق کار از سوی کارفرما تعدیل شد و در حال حاضر کنتورسازی، شورای کارگری ندارند.

کارگران معترض؛ بخش دیگری از مشکلات کارخانه کنتورسازی را ناشی از سوءمدیریت می‌دانند. به ادعای آنان، کارفرما توان پرداخت مطالبات حقوقی کارگران و سروسامان دادن به وضعیت کارخانه را ندارد و در این مدت نتوانسته به وعده‌های خود عمل کند.

کارگران کنتورسازی تاکید دارند که از حدود سه سال پیش شرایط تولید در این واحد تولیدی با مشکلاتی روبرو بوده است و مسئولان کارخانه چندین نوبت فعالیت تولیدی کارخانه را به بهانه نداشتن صرفه اقتصادی متوقف کرده‌اند.

کارگران با بیان اینکه بی‌توجهی کارفرما به مطالبات صنفی‌شان باعث کاهش انگیزه کار شده است، در ادامه خطاب به مسئولان تاکید می‌کنند: تنها راه نجات شرکت کنتورسازی ایران قطع رابطه عوامل پشت پرده‌ای است که طی سالهای اخیر به صورت محسوس و نامحسوس با دخالت در امور داخلی شرکت نقش زیادی در افزایش مشکلات کارخانه و کارگرانش داشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز