خبرگزاری کار ایران

گاردین گزارش داد؛

دستمزد پرستاران و پزشکان یمنی پرداخت نمی‌شود/بیمارستان‌‌ها به خط مقدم جنگ تبدیل شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۰۴۳

با وجود افزایش حجم کار پزشکان و پرستاران یمنی در طول جنگ، دولت بیش از یک سال است که دستمزدهای آنها را پرداخت نکرده است.

به گزارش ایلنا، روزنامه گاردین در گزارشی با مرور آنچه در بیمارستان‌های یمن می‌گذرد، به تضییع حقوق صنفی کادر درمان در این کشور پرداخته است.

در این گزارش از قول مقام‌های یمنی آورده شده است که بیماری وبا جان حدود ۱ میلیون یمنی را تهدید می‌کند و تا به حال هم تعدادی زیادی از کودکان و زنان این کشور را به کام مرگ گرفته است.

بسیاری از این بیماران با علائمی همچون استفراغ به بیمارستان‌ها و مرکز درمانی صحرایی مراجعه می‌کنند و پرستاران هیچ چاره‌ای جز بستری کردن آنها ندارند که این موجب می‌شود خود آنها هم در معرض این بیماری‌ قرار بگیرند.

این در شرایطی است که دولت دستمزد پرستاران و پزشکان مراکز درمانی را بیش از یک سال است که پرداخت نکرده و ادامه این روند قطعا به نارضایتی کادر درمان می‌انجامد.

گزارشگر گاردین تاکید کرده است: باید توجه کرد که بیمارستان‌‌ها به خط مقدم جنگ تبدیل شده‌اند؛ چراکه «ائتلاف عربی» به رهبری عربستان بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند تا مردم جایی برای رسیدگی به امور بهداشتی خود نداشته باشند.

از سویی قحطی که با محصاره جغرافیایی رقم خورده بیش از ۴ میلیون یمنی را گرفتار خود کرده است و این عامل نیز حجم کار پرستاران و پزشکان را در طول جنگ افزایش داده است با این حال نه تنها خبری از اضافه پرداخت نیست؛ بلکه دستمزدها هم پرداخت نمی‌شود.

دولت یمن استدلال می‌کند که با کاهش ذخایر ارزی و کاهش ارزش پول ملی، یمن توان پرداخت دستمزدهای کارکنان خود را ندارند. از سویی عربستان با قدرت جلوی کمک‌های بین‌المللی به این کشور را گرفته است.

گاردین تاکید کرده است که با گره خوردن روند صلح نمی‌توان پایانی برای جنگ در یمن متصور شد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز