خبرگزاری کار ایران

کتاب اشتغال و بیکاری در ایران: سیاست‌ها و روندها منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۹۸۵

کتاب «اشتغال و بیکاری در ایران: سیاست‌ها و روندها» تالیف بهروز هادی زنور و افشین برمکی، از سوی انتشارات موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی منتشر شد.

به گزارش ایلنا, کتاب «اشتغال و بیکاری در ایران: سیاست‌ها و روندها» تالیف بهروز هادی زنور و افشین برمکی، به همت بخش انتشارات موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی منتشر شد.

این کتاب نتایج یک طرح پژوهشی گروه اقتصاد و سرمایه‌گذاری موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی است که به منظور مطالعه حوزه اشتغال و بیکاری و تاثیرات آنها بر سازمان تامین اجتماعی انجام گرفته بود. 

در رابطه متقابل بازار کار و صندوق‌های بازنشستگی، افزایش اشتغال و بهبود بهره‌وری نیروی کار می‌تواند موجب افزایش تعداد اعضا و وجوه سرانه دریافتی صندوق‌های بازنشستگی به ویژه سازمان تامین اجتماعی شود. بنابراین وضعیت مالی این صندوق‌ها تحت تاثیر مستقیم تحولات بازار کار است.

 کتاب سعی کرده است در این راستا اهداف زیر را در دستور کار خود قرار دهد:

۱) ارزیابی وضعیت بازار کار و پیش بینی تحولات آن در دوران برنامه با توجه به میزان تحقق پذیری اهداف برنامه ششم و برنامه‌ها و طرح‌های ستاد اقتصاد مقاومتی.

۲) ارزیابی رابطه متقابل بازار کار و سازمان تامین اجتماعی از نظر ورود نیروی کار به صندوق تامین اجتماعی و خروج از آن.

۳) پیشنهاد سیاست‌های افزایش اشتغال در کشور از طریق رشد اقتصادی فراگیر با توجه به موانع نهادی و انگیزش‌های مالی سرمایه‌گذاری در کشور. این سیاست‌ها به منظور اصلاح احتمالی رویکردها و سیاست‌های دولت به ایجاد اشتغال در اقتصاد کشور پیشنهاد خواهد شد.

کتاب در دو قسمت تحت عنوان شناخت وضع موجود و سیاست‌های پیشنهادی تدوین شده است. جلد حاضر که که به شناخت وضع موجود اختصاص دارد، مباحث زیر را پوشش می‌دهد:

۱.     مبانی نظری، مطالعات تجربی و روش شناسی مطالعه

۲.     تحول جمعیت و تأثیر آن بر جمعیت در سن کار و جمعیت فعال

۳.     تحولات تقاضای نیروی کار

۴.     ابعاد و ویژگی‌های بیکاری در اقتصاد ایران

۵.     ارزیابی اجمالی سیاست‌های دولت برای رونق تولید و ایجاد اشتغال

۶.      شناخت نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری در سطح ملی

۷.     ﺗﺤﻮل اﺷﺘﻐﺎل و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‌ﮔﺬاری در دوره ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺷﺸﻢ ﺗﻮﺳﻌﻪ (۱۴۰۰- ۱۳۹۶)

برای تهیه این کتاب می‌توانید به موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی واحد کتابخانه مراجعه فرمایید یا با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۵۰۷۴۲۱ داخلی ۱۱۳ خانم لطفی تماس بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز