خبرگزاری کار ایران

در نشست کارگروه اشتغال آبادان مطرح شد؛

پالایشگاه آبادان نسبت به اشتغال جوانان بومی کوتاهی می‌کند / تنها 340 کارگر، بومی هستند

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۹۴۱

نماینده مردم آبادان در مجلس و مقامات محلی، نسبت به بکارگیری غیربومی‌ها در پالایشگاه آبادان تذکر دادند.

به گزارش ایلنا، جلیل مختار  (نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی) امروز (شانزدهم مهر) در نشست کارگروه اشتغال آبادان در سالن اجتماعی فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: طبق ماده 47 قانون توسعه برنامه ششم توسعه کشور، اولویت استخدام در دستگاه های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی با نیروها و شرکت‌های بومی است.

وی به طراحی سایتی برای نام نویسی و شناسایی افراد بومی با اولویت به کارگیری جوانان آبادان ، اروندکنار و چویبده اشاره کرد و افزود: 23 هزار و 790 نفر در این سایت ثبت نام کردند که هفت هزار و 815 نفر متخصص مورد نیاز است.828 نفر نیز توسط اداره کار معرفی شدند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص بکارگیری نیروی غیر بومی در فاز 2 پالایشگاه آبادان، تذکر کتبی و شفاهی به وزارت نفت داده شد.

 مدیر کل تامین اجتماعی استان خوزستان نیز در این جلسه از شناسایی یک هزار و 800 نفر بیمه شده توسط 28شرکت در فاز 2 پالایشگاه آبادان خبر داد و گفت:بر اساس لیست بیمه تنها 340 نفر از این افراد، محل تولد آنها آبادان و خرمشهر است.

سیدمحمد مرعشی به اختلاف آماری در تامین اجتماعی و اداره کار در این رابطه اشاره کرد و گفت: مشخصات یک هزار نفر نیروی شاغل در فاز 2 پالایشگاه آبادان هنوز به بیمه تامین اجتماعی اعلام نشده است.

سرپرست فرمانداری آبادان نیز با تاکید بر اولویت استخدام جوانان بومی در بنگاه های اقتصادی منطقه گفت: بنگاه‌های اقتصادی، استخدام نیروهای بومی را در اولویت قرار دهند و از جذب نیروهای غیربومی اجتناب کنند.

سیدزین العابدین موسوی در کار گروه اشتغال اظهار داشت: آبادان مهد کار و کارآفرینی است ولی متاسفانه گرفتار معضل بیکاری جوانان منطقه است.

وی افزود: بخش عظیم فرصت‌های شغلی در آبادان بجای بکار گیری جوانان بومی در اختیار سایر شهرستان‌ها و حتی استان‌های دیگر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز