خبرگزاری کار ایران

حق بیمه کارگران فولاد قزوین و آرمان شفق هنوز پرداخت نشد

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۶۴۶

از ابتدای فروردین ماه سال‌جاری تا پایان خرداد ماه‌‌ حق بیمه دست‌کم ۳۰۰ کارگر دو کارخانه «آرمان شفق» و «فولاد قزوین» به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران دو کارخانه «آرمان شفق» و «فولاد قزوین» که از خرداد ماه فعالیت تولید آنها متوقف شده، گفتند: اواسط خرداد ماه سال جاری، به دلیل متعهد نبودن پیمانکار بخش خصوصی به تعهداتش، مدیریت این مجموعه به اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری شهرستان تاکستان واگذار شده است.

به گفته آنها، حق بیمه دست‌کم ۳۰۰ نفر از کارگران دو کارخانه «آرمان شفق» و«فولاد قزوین» از حقوق آن‌ها کسر شده اما به حساب سازمان تامین اجتماعی تاکستان واریز نشده است و از آن موقع تاکنون تلاش کارگران برای وصول این طلب بیمه‌ای از کارفرما بی‌نتیجه باقی مانده است.

این کارگران با درخواست از اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری شهرستان تاکستان برای اینکه به مطالبات بیمه‌ای  آنها توجه کنند، افزودند: صاحب کارخانه در حالی حق بیمه کارگران این کارخانه را نمی‌پرداخت که ماهانه از دستمزد کارگران بابت پرداخت حق بیمه کسر می‌کرده است.

وی با اشاره به اینکه کارگران این دو کارخانه دارای سوابق طولانی هستند، یادآور شد: در حال حاضر دفترچه‌های بیمه درمانی بیشتر کارگران این دو واحد صنعتی فاقد اعتبار است.

آنها با بیان اینکه ادامه روند جاری منجر به افزایش مشکلات مالی و دغدغه‌های روحی برای کارگران «آرمان شفق  وفولاد قزوین» شده است، اظهار داشت: انتظار داریم مسئولان استانی و شهرستانی برای رفع مشکلات به وجود آمده برای کارگران این کارخانه، راه‌حلی بیندیشند تا این قشر آسیب‌پذیر را از بلاتکلیفی نجات دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز