خبرگزاری کار ایران

گزارشی از یک سفر؛

ورشکستگی شرکت ماشین‌آلات تراکتورسازی تبریز یک ناهنجاری اجتماعی در آذربایجان شرقی/پایداری یک خانواده با تامین اجتماعی ممکن شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۶۴۵

سازمان تامین اجتماعی همکاری و همیاری مناسبی با تراکتورسازی تبریز داشت تا این شرکت به چرخه تولید برگردد.

به گزارش ایلنا، سازمان تامین اجتماعی در روزهای گذشته خبرنگاران را برای آشنایی با خدمات سازمان تامین اجتماعی در سفری به استان اذربایجان شرقی برد.

روابط عمومی این سازمان گزارشی از این سفر منتشر کرد که متن کامل آن را در زیر می‌خوانید:

در ادامه معرفی خدمات سازمان با تعدادی از خبرنگاران عازم استان آذربایجان شرقی شدیم. در ابتدای سفر سری به کارخانه ماشین‌آلات صنعتی مجموعه شرکت تراکتورسازی تبریز زدیم. این شرکت در سالهای گذشته دچار بحران مالی شده بود و وضعیت شرکت به حدی به هم ریخته بود که درآستانه اخراج ۲۸۰ پرسنل آن بودند که خو‌شبختانه کارخانه توسط شرکت تراکتورسازی خریداری و احیا شد. در این بین دستگاه‌های مختلفی ازجمله تامین اجتماعی همراهی و همکاری مناسبی با شرکت داشتند که شرکت به چرخه تولید برگردد.

فقیه (معاون طرح، برنامه و سرمایه کارخانه ماشین‌آلات صنعتی) ورشکستگی این شرکت را یک ناهنجاری اجتماعی در استان عنوان می‌کند و می‌گوید: تامین اجتماعی یکی از مجموعه‌های تاثیرگذار در حل مشکل این شرکت بود که جا دارد از تمامی مسئولان آن درمرکز و استان تشکر کنیم.

شرکت تراکتورسازی تبریز هیچ بدهی به سازمان تامین اجتماعی ندارد اما کارخانه ماشین‌آلات صنعتی این مجموعه ۱۰ میلیارد تومان به این سازمان بدهکار است که با تعامل و همکاری سازمان بتدریج این مطالبات پرداخت خواهد شد.

مشاهده کارگرانی که زمانی ترس از اخراج و بیکاری داشتند و اکنون با امید به آینده تلاش می‌کنند، موجب خرسندی و مایه افتخار برای سازمان است.

در ادامه سفر از شعبه تامین اجتماعی اسکو بازید کردیم. این شعبه طرح ساختارنوین ارائه خدمات را اجرایی کرده است. در این طرح تمامی خدمات شعبه توسط همه همکاران قابل انجام است. فضای کمتر، نیروی انسانی کمتر و جایگزینی همکاران از مزایای آن است.

جعفر سمساری (مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی) می گوید: میز خدمت که مورد تاکید دولت است جزئی از ساختار نوین خدمات است و هر دو یک هدف دارند و آن روانسازی امور و تکریم ارباب رجوع است. مقامات استان نیز این طرح را تایید و آن را قابل الگوگیری برای دیگر سازمان‌ها دانستند.

عباسی (معاون اداری مالی این اداره کل) نیز در جریان این بازدید، آموزش کارکنان را یکی از مهمترین بخش‌های اجرای طرح ساختار نوین خدمات معرفی می‌کند و می‌گوید: این طرح در شعب اهر، ۶ تبریز و اسکو اجرا شده است و در آینده نزدیک در شعب دیگر استان عملیاتی می‌شود.

مقصد بعدی‌مان آذرشهر و منزل خانم فاطمه آسیابی بود که به گرمی ما را در منزل خود پذیرفتند. وی همکار نام‌نویسی شعبه آذرشهر هستند که ۱۸٫۵ سال است دراین سازمان خدمت می‌کند.

تقی‌پور (مدیرکل روابط عمومی) در این دیدار از نقش‌های چندگانه تامین اجتماعی سخن می‌گوید و از نقش ملی و حمایت از تولید تا حمایت از بنیان خانواده. او معتقد است: با کمک یکدیگر می‌توانیم فرهنگ تامین اجتماعی را در کشور گسترده کنیم.

آسیابی در جمع خبرنگاران از کارکرد تامین اجتماعی و نقش‌آفرینی در ایجاد کرامت در بین خانواده‌ها می‌گوید: در ۱۳ سالگی پدر خود را از دست دادند. پدرشان در کارخانه لپه‌سازی کار می‌کرده است. زندگی بعد از فوت پدر جدا از خلاً‌های روحی و روانی، سخت و دشوار بود. به ناچار مادرم خانه و طلاهایمان را فروخت. خواهر و برادرهایم باید کار می‌کردند تا خرج خودشان را درآورند حتی خواهرم به خاطر مسائل مالی از رفتن به دانشگاه منصرف شد. (البته خواهرشان سالها بعد موفق به تحصیل در دانشگاه شد).

خانم آسیابی در مورد اینکه چگونه به فکر برقراری مستمری برای پدرشان افتادند، توضیح می‌دهد: یک روزی همسایه‌ای به مادرم می‌گوید به شما مستمری نمی‌دهند؟! مادر می‌گوید مرحوم محمد آسیابی کارگر فصلی بوده و نمی‌دونیم بیمه بوده یا نه، تا اینکه از شعبه پیگیری می‌کنند و نهایتاً مشخص می‌شود پدرم مستحق دریافت مستمری است و مستمری برقرار می‌شود.

وی در خصوص ورود به سازمان نیز می‌گوید: از همان بچگی گفتم باید بروم تامین اجتماعی کار کن.م در آزمون رودی شرکت کردم و بعد از قبولی در آزمون استخدام سازمان شدم. این خانواده ۲۶ سال است که مستمری دریافت می‌کنند و پس از فوت مادر در سال ۸۴، مستمری به برادر بیمارشان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز