خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ اعلام کرد:

بیش از یک میلیون و ٥٠٠ هزار سالمند تحت پوشش تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۸۲۷

از ٣ میلیون و ٤٠٠ هزار بازنشسته، مستمری‌بگیر و ازکارافتاده سازمان تامین اجتماعی نزدیک به یک میلیون نفر بازنشسته بالای ٦٠ سال و سالمند به طور مستقیم تحت پوشش حمایت‍‌‌های تامین اجتماعی قرار دارند و بیش از ٧٨٠ هزار نفر از بیمه‌شدگان نیز والدین خود را تحت پوشش خدمات درمانی تامین اجتماعی قرار دادند.

به گزارش ایلنا، ناهید حیدری (مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ) که در حاشیه نشست شورای اداری غرب تهران بزرگ سخن می‌گفت، با ذکر مطلب بالا افزود: براساس آمار سال ١٣٩٦ جمعیت سالمندان کشور بیش از ٧ میلیون و ٥٠٠ هزار نفر اعلام شده که از این میزان 9 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که از هر ٧ نفر، ٢ نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به افزایش پیری جمعیت کشور گفت: زیرساخت‌های لازم جهت مراقبت، درمان و نگهداری سالمندان به نحو مطلوبی ارتقا پیدا نکرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران تاکید کرد: طی ١٥ سال آینده جمعیت سالمندان در کشور به ٣٠ میلیون نفر خواهد رسید و اگر شرایط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی و درمانی جهت ارتقای خدمت به آنان فراهم نشود، با بحران سالمندی روبه‌رو خواهیم شد.

حیدری با اشاره به اینکه هزینه‌ درمانی سالمندان ٥ برابر هزینه جوانان است، گفت: هزینه درمان، طولانی شدن مدت درمان سالمندان، کمبود برخی داروها و آسایشگاه‌های توانبخشی و نگهداری از سالمندان، کمبود امکانات و مراکز سیاحتی ـ تفریحی سالمندان، عدم تکریم و احترام خانواده، دغدغه‌های اقتصادی و عدم آگاهی از شرایط و نحوه زندگی در دوران سالمندی از مهمترین مشکلات این قشر است.

وی به حداقل رساندن مشکلات سالمندان را فراتر از وظیفه انسانی و آرمانی توصیف نمود و افزود: سالمندی؛ یک پدیده چند بعدی است و رسیدگی به حل مسائل و مشکلات سالمندان از عهده یک نهاد و سازمان خارج است و توجه به دغدغه‌ها و نگرانی‌های سالمندان عزم عمومی را طلب می‌نماید که با حمایت ملی، پویش اجتماعی افراد و سازمان‌ها، می‌توان مشکلات را به حداقل رساند.

حیدری با اشاره به اینکه یک میلیون و ٥٠٠ هزار سالمند از خدمات بیمه‌ای محروم هستند، گفت: در سازمان تامین اجتماعی بیش از ٧٨٠ هزار بیمه‌شده اصلی با طرح کفالت؛ والدین خود را تحت پوشش حمایت‌های درمانی تامین اجتماعی قرار دادند و اگر گسترش اینگونه حمایت، فراهم شود، بسیاری از مشکلات سالمندان کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز