خبرگزاری کار ایران

رویترز:

کشاورزان هندی در روز تولد مهاتما گاندی کتک خوردند

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۵۷۶

روز گذشته پلیس کشاورزان هندی را به علت اعتراض به کاهش قیمت محصولاتشان مورد ضرب و شتم قرار داد.

به‌ گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کشاورزان ایالت اوتار پرادش در شمال هند در اعتراض به سقوط قیمت محصولات خود بزرگراه منتهی به دهلی نو، پایتخت این کشور را بستند. پلیس برای جلوگیری از اعتراض کشاورزان به مقابله با آن‌ها روی آورد.

بر اساس این گزارش، این اعتراضات سه‌شنبه ۲ اکتبر / ۱۰ مهر رخ داد و ۵۰ هزار کشاورز در آن شرکت داشتند.

ایالت اوتار پرادش یکی از شهرهای  تولیدکننده اصلی گندم و نیشکر در هند است.

کشاورزان معترض همچنین خواهان لغو قروض و اقدامات سختگیرانه‌تر در برابر کارخانه‌های قند به‌منظور پرداخت هزینه‌های مربوط به نیشکر خود هستند.

دراماندا مالک، یکی از رهبران کارگران مزارع گفت: «دولت چاره‌ای برای ما نگذاشته است. ما بارها با دولت صحبت کرده‌ایم و مشکلاتمان را گفته‌ایم. در نهایت مجبور شدیم به سمت دهلی بیایم.»

در این فصل  کارخانه‌های قند حدود ۱۳۵ میلیارد روپیه (۱,۹ میلیارد دلار آمریکا) به تولیدکنندگان نیشکر بدهکار هستند. شکر و قند در کارخانه مانده و فورش نمی‌رود و کارفرمایان نمی‌توانند آن‌ها را بفروشند.

یوگی آدیتایانات، وزیر ایالت اوتار پرادش گفته است: «دولت ایالتی تدابیری برای کمک به کشاورزان در نظر گرفته است، از جمله اقداماتی را برای تسریع پرداخت محصولات تولیدکنندگان شکر آغاز کرده است.»

او افزود کارخانه‌ها به‌دلیل کاهش قیمت جهانی در تلاش برای صادرات قند هستند.

مأموران پلیس با گاز اشک‌آور و خودروهای آب‌پاش به مقابله با کشاورزان پرداختند تا مانع از عبور آن‌ها از موانع و حرکتشان به سمت دهلی نو شوند. برخی از کشاورزان در جریان حمله زخمی شدند. در دهلی نو مراسم سالگرد تولد مهاتما گاندی، پدر جنبش ضدخشونت در هند برگزار می‌شود.

راهول گاندی، از رهبران اپوزیسیون هند می‌گوید: «طنز غمناکی است که کشاورزان در روز تولد مهاتما گاندی این چنین مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.»

کشاورزان از غروب روز دوشنبه در شهر شروع به اعتراض کردند و این اعتراضات موجب شد که مقامات اجتماع بیش از چهار نفر را ممنوع کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز