خبرگزاری کار ایران

۲ ماه از مطالبات ۱۵ماهه ۱۰۰ کارگر معدن آق دربند سرخس پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۵۱۵

به گفته سرپرست فرمانداری سرخس، با پیگیری‌های انجام شده، دو ماه از مجموع ۱۵ ماه مطالبات مزدی معوقه ۱۰۰ کارگر معدن زغالسنگ آق دربند سرخس پرداخت شد.

به گزارش ایلنا، حسین غریب (سرپرست فرمانداری سرخس) در بازید از معدن آق دربند اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده، دو ماه از ۱۵ ماه معوقات مزدی حدود۱۰۰ کارگر معدن زغال سنگ آق دربند سرخس پرداخت شد.

او با بیان اینکه کارفرمای این واحد معدنی متعهد به پرداخت مابقی مطالبات کارگران شده است، افزود: در مجموع ۱۳ ماه مطالبات مزدی باقی مانده این کارگران به حدود ۳۵ میلیارد ریال  می رسد.

وی اظهار داشت: هفته گذشته جلسه‌ای با حضور سهامداران معدن، نماینده کارگران و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسانی رضوی به میزبانی فرمانداری برگزار شد و هیات مدیره معدن در این جلسه متعهد شد که پنج واحد مسکونی از املاکی را که پیش از این جهت سرمایه‌گذاری در مشهد خریداری کرده بود را به منظور پرداخت حقوق معوق کارگران بفروشد.

وی گفت: املاک مزبور ۳۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال قیمت گذاری شده که با فروش آن طی ماه آینده مشکل کارگران رفع خواهد شد.

غریب افزود: این معدن پیش از این درآمدزایی خوبی داشته است اما طی چهارسال گذشته به دلیل سوء مدیریت و عدم به روز رسانی تجهیزات معدن دچار مشکل شده است.

معدن زغال سنگ آق دربند بزرگترین و قدیمی ترین معدن زغال سنگ در شمال شرق کشور است که در کنار روستایی به همین نام در شهرستان سرخس و ۱۴۱ کیلومتری مشهد واقع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز