خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تفکیک وزارت کار تایید شود به خیابان می‌آییم

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۱۰۵

نماینده مردم تهران از موافقت کمیسیون اجتماعی با تفکیک وزات کار خبر داد. این درحالی‌ست که نمایندگان کارگری پیش‌تر مخالفت خود و دلایل آن را قبلا اعلام کرده‌اند.

 فاطمه ذوالقدر (نماینده مجلس شورای اسلامی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از رای آوردن طرح تفکیک وزارتخانه کار، رفاه و تامین اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد و گفت: این طرح از سوی اعضای کمیسیون تایید شده و به احتمال زیاد وارد صحن مجلس می‌شود.

وی در ادامه افزود: به علت اینکه نظر کمیسیون برای نمایندگان مهم است، به احتمال زیاد این طرح در صحن علنی رای خواهد آورد. بزرگی این وزارتخانه و حساسیت بالای آن باعث شده نمایندگان با این طرح در کمیسیون موافقت کنند.

موافقت کمیسیون اجتماعی با تفکیک وزارتخانه کار، رفاه و تامین اجتماعی درحالیست که کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران در بیانیه‌ای ضمن مخالفت با تفکیک این وزارتخانه اعلام کرد: اعتقاد داریم روابط کار و حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی دو مقوله جدایی‌ناپذیر بوده و سازمان تأمین اجتماعی را یک نهاد عمومی غیردولتی، بین‌النسلی و مصداق بارز حق‌الناس می‌دانیم که باید به صورت مستقل و با اراده شرکای اجتماعی مدیریت شود. 

در این بیانیه تأکید شده است: تشکیل وزارت رفاه و تأمین اجتماعی با نام یک وزارتخانه جدید فرصتی پیش خواهد آورد تا دولتمردان سیاسی، سازمان تأمین اجتماعی را حیاط خلوت خود برای دست‌اندازی به منابع سازمان تأمین اجتماعی بدانند.

کانون شوراهای کاری استان تهران از نمایندگان مجلس تقاضا کرده با لایحه دولت مبنی بر تشکیل وزارت جدید رفاه و تأمین اجتماعی مخالفت کنند، در غیر این صورت برای دستیابی به حقوق مسلم کارگران اقدام به حرکت‌های اعتراض‌آمیز در قالب تجمع و راهپیمایی براساس اصل ۲۷ قانون اساسی خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز