خبرگزاری کار ایران

در جلسه هیات اجرایی خانه کارگر قزوین مطرح شد:

دولت به مشکلات اقتصادی کارگران و بازنشستگان اهمیت دهد/ضرورت برخورداری شاغلان و بازنشستگان از بسته‌های حمایتی

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۵۶۷

جلسه هیات اجرایی خانه کارگر قزوین با حضور فرماندار شهرستان البرز، دبیر و اعضای هیات اجرایی خانه کارگر قزوین در محل این تشکیلات برگزار شد.

به گزارش ایلنا، عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین) در ابتدای جلسه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به شرح مشکلات و موضوعات کارگران و بازنشستگان پرداخت.

به گفته وی، یکی از مشکلات روز کارگران و بازنشستگان موضوع مشکلات درمانی و تنزل خرید کالاهای مصرفی روزانه آنان است که در این زمینه هیچ مسئولی پاسخگوی مشکلات پیش آمده برای مردم نیست.

او با بیان اینکه از دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم با کنترل قیمت و سروسامان دادن به بازار ارز ودلار و همچنین کنترل قیمت مواد غذایی و مصرفی روزانه، مشکلات مردم را تا حدی کاهش دهند، در ادامه  از همه مسئولان کشوری و استانی به ویژه مسئولان سه قوا درخواست کرد به فکر طبقه آسیب‌پذیر، ضعیف و کم‌درآمد  جامعه باشند چراکه تنها اقدامی که مجلسیان  در این ایام انجام دادند برکناری چند وزیر بود که این اقدام نه تنها هیچ کمکی به وضعیت معیشتی مردم نکرد بلکه تنها پاک کردن صورت مسئله بود.

به گفته دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین، در وضعیت فعلی اقتصادی کشور درآمد ماهانه کارگران شاغل و بازنشسته باید براساس نرخ واقعی تورم افزایش یابد. در حال حاضر خلاء مزدی در کشور بیش از قبل افزایش یافته است.

او گفت: در هفته دفاع مقدس قرار داریم و فراموش نباید کرد هرچه داریم از همین رزمندگان دوران دفاع مقدس داریم که بیشتر رزمندگان همان دوران، امروز به افتخار بازنشستگی رسیده‌اند یا فرزندان آنها امروز در کارخانجات در خط مقدم تولید و سازندگی فعالیت می‌کنند و جزء اقشار کم‌درآمد، ضعیف و مستضعف محسوب می‌شوند.

او در بخش دیگری از سخنان خود به بحث افزایش مستمری بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: در راستای تکریم از جایگاه بازنشستگان ضرورت دارد دولتمردان این قشر را همانند شاغلین از بسته‌های حمایتی، تسهیلات رفاهی و بانکی برخوردار کنند.

کریمی در خاتمه بر ضرورت اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد وگفت: اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گامی بزرگ در راستای بهبود وضعیت معیشتی آنان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز