خبرگزاری کار ایران

براساس تحقیقات انجام شده؛

شکاف مزدی میان سیاهپوستان و سفیدپوستان بیشتر از همیشه شد/ترامپ زمینه تبعیض و سوءاستفاده جنسی از زنان را فراهم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۰۳۹

براساس تحقیقات انجام شده در بریتانیا و آمریکا شکاف مزدی میان سیاهپوستان و سفیدپوستان از سال۱۹۷۰ به مراتب بدتر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، تحقیقات موسسه‌ها و نهادهای مبارزه با تبعیض نژادی در بریتانیا نشان می‌دهد که پزشکان سیاهپوست ۱۰ هزار پوند کمتر از پزشکان سفیدپوست دستمزد می‌گیرند.

همچنین پرستاران سیاهپوست ۲ هزار و ۷۰۰ پوند کمتر از پرستاران سفیدپوست دستمزد می‌گیرند حتی میان زنان سیاهپوست و مردان سیاهپوست در پرداخت دستمزد، تبعیض وجود دارد.

در مجموع نابرابری مزدی میان سفیدپوستان و سیاهپوستان در همه بخش‌ها در بریتانیا وجود دارد و تنها مربوط به درمان نیست.

در آمریکا هم با لغو قانون «دستمزد برابر، محیط کار امن» توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، رنگین‌پوستان به ویژه سیاهپوستان نسبت به سفیدپوستان دستمزد کمتری می‌گیرند؛ به گونه‌ای که ارزیابی کمیته‌های فرعی سنای آمریکا نشان می‌دهد که وضعیت حتی بدتر از سال ۱۹۷۰ شده است.

ترامپ با اولویت دادن به اشتغال سفیدپوستان قانونی را که باراک اوباما تصویب کرده بود را لغو کرد. حالا این نگرانی وجود دارد که علاوه بر افزایش شکاف مزدی، از زنان رنگین‌پوست در محیط کار توسط کارفرمایان بهره‌کشی و سوء‌استفاده جنسی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز