خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد:

دولت باید به افزایش دستمزدها تن بدهد/کارگران حامی نمایندگانشان در شورای عالی کار هستند

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۲۷۳

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گلستان با اشاره به افزایش قیمت‌ها و تحت فشار بودن کارگران از لحاظ هزینه‌ای، گفت: دولت باید به افزایش دستمزدها تن بدهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای کارگری شورای عالی کار (علی خدایی، آیت اسدی و احمدرضا معینی) طی روزهای اخیر، نامه‌ای به انوشیروان محسنی بندپی (سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) نوشتند و در آن مراتب اعتراض خود را به برگزار نشدن جلسات شورای عالی کار اعلام کردند.    

در همین رابطه، نورالله ریاحی (رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گلستان) گفت: دولت ازجمله شرکای اجتماعی ما هست و در شرایط بغرنج اقتصادی کنونی، باید به افزایش دستمزدها تن بدهد. در واقع، مساله دستمزد جزو حداقل خواسته‌های کارگران است.

وی افزود: گرچه هم‌اکنون وزارت کار و وزارت اقتصاد، وزیر ندارند و دارای سرپرست هستند، با این حال، نمایندگان کارگران در شورای عالی کار، پیگیر مطالبات کارگران هستند. آقای بندپی در مقام سرپرست وزارت کار نیز در این جامعه زندگی می‌کنند و به‌طور حتم، با مشکلات هزینه‌ای گروه‌های کم‌درآمد آشنا هستند و از این امر آگاه هستند که سفره کارگران روزبه‌روز در حال کوچک شدن است. آیا به نظر وی، با این دستمزدهای اندک عموما در حد یک‌میلیون و چهارصد هزار تومان و این تورم‌های افسارگسیخته که موجب چندبرابر شدن قیمت کالاها شده، می‌توان در این بازار گرانی‌ها و تورم، دوام آورد؟!

ریاحی در ارتباط با اعضای کارگری شورای عالی کار اظهار داشت: این دوستانی که در آنجا به نمایندگی از کارگران حضور دارند، نظر و عملکردشان مورد وثوق و اعتماد ما و جامعه کارگری است. کارگران قطعا حامی آنها هستند چراکه اعضای کارگری شورای عالی کار منتخب خودشان هستند. آنها به‌شدت پیگیر برگزاری این جلسات برای بررسی وضعیت کارگران، به‌خصوص بازنگری در دستمزدها هستند.

وی تاکید کرد: افزایش یافتن یا نیافتن دستمزدها را نمی‌توان پیش‌بینی کرد اما امیدواریم که این موضوع به نفع کارگران حل شود. با توجه به لجبازی‌ها و فشارهایی که دولت ایالات متحده آمریکا بر کشور ما وارد آورده، در شرایط اقتصادی سختی هستیم اما امیدواریم که بتوانیم آنها را مدیریت کرده و در آبان ماه، که دور جدید تحریم‌ها قرار است آغاز شود، آنها را به کمترین آسیب رد کنیم.

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گلستان در پایان گفت: متاسفانه به‌خاطر کاهش ارزش پول ملی، از طرف کشورهای همسایه عده‌ای به داخل کشور ما آمده و با خرید عمده اجناس ما، در حال غارت کشور هستند. در چنین شرایطی، باید تولید را مدیریت کرد تا بتوان نیازهای داخلی را تامین کرد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز