خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار:

رتبه فضای کسب و کار ایران ۱۲۰ است/برنامه‌های اشتغال دولت نباید فدای بروکراسی اداری شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۲۶۳

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رتبه فضای کسب و کار ایران در سطح بین‌المللی ۱۲۰ است و این رتبه برای کشوری که دارای ظرفیت بزرگ اقتصادی است، قابل قبول نیست.

به گزارش ایلنا، سیدحمید کلانتری در نشست کارگروه تخصصی اشتغال خراسان شمالی اظهار داشت: تحریم‌ها عامل ضعف کسب و کار در کشور نبوده است.

وی افزود: هم اکنون برای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار باید بروکراسی‌های  اداری را کاهش دهیم تا مجریان طرح‌ها و متقاضیان کسب و کار راحت فعالیت کنند.

کلانتری اظهار داشت: مسئولان استان ها شرایطی را فراهم کنند تا مسائل ملی از جمله برنامه های اشتغال دولت فدای بروکراسی اداری نشود و تحرک پذیری در اجرای طرح های اشتغالزا هم بیشتر شود.

وی افزود: هم اکنون در بیشتر کشور ها موضوع بروکراسی اداری رفع شده است و به عنوان مثال در گرجستان یک ساختمانی وجود دارد که در یک مجموعه آن ۲۰۰ میز آماده خدمت در تمامی زمینه ها به مردم هستند. شهروندان برای کسب مجوزها و دریافت خدمات به این مکان مراجعه می کنند و در کمترین زمان ممکن مشکل آنان حل می شود.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نگرانی مردم در خصوص وضعیت کنونی کشور در حوزه سکه و ارز و گرانی اشاره ای کرد و گفت: هم اکنون مردم حق دارند نگران آینده در این خصوص باشند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه «تعاون شهر» شهرستان مرزی راز و جرگلان خراسان شمالی خوب پیگیری نشده است گفت: با توجه به اینکه ۹۰ درصد مردم این خطه روستایی هستند با محوریت تعاونی ها می توان اقتصاد منطقه را شکوفا و رونق داد.

کلانتری اشاره ای به ظرفیت اسب اصیل ترکمن، فرش دو رو، گیاهان دارویی و پوشاک در این شهرستان کرد و افزود: حوزه دامداری و بوم گردی و گردشگری ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: تاکنون ۱۰ شهرستان در سطح کشور در زمینه تعاون شهر فعالیت می کنند.

کلانتری اظهار داشت: براساس آمارهای موجود، جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری این استان ۴۰ درصد بوده است که باید در این زمینه بیشتر تلاش شود زیرا که مهلت ارائه این تسهیلات تا پایان مهر است.

وی با بیان اینکه فرش ابریشم این استان جهانی شده است اظهار داشت: برای این امر باید شرکت های «تعاونی تامین نیاز» ایجاد شوند که وظیفه آموزش، تولید، بسته بندی، بازار و فروش را بر عهده دارند. 

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر استعدادیابی محصولاتی که نیاز به ایجاد شرکت های تعاونی های تامین نیاز دارند تاکید کرد و گفت: این امر باید برای بیشتر محصولات کشاورزی از جمله انگور، گوجه فرنگی و سیب زمینی انجام شود.

کلانتری گفت: در چند ماه گذشته سیب زمینی کیلویی با قیمت سه هزار ریال در برخی از استان ها از جمله گلستان و خراسان شمالی فروش نمی‌رفت اما هم اکنون هر کیلو به بیش از ۴۰ هزار ریال رسیده است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز