خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تسریع در ترمیم مزد کارگران/مگر صدای خرد شدن استخوان کارگران را زیر بار فشار گرانی و تورم نمی‌شنوید؟

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۵۱۸

یک فعال کارگری در قزوین بر کاهش شدید قدرت خرید کارگران تاکید کرد و خواهان ترمیم دستمزد در سریع‌ترین زمان ممکن شد.

عیدعلی کریمی (دبیر خانه کارگر قزوین) با بیان اینکه گرانی‌های افسارگسیخته؛ کارگران و خانواده‌هایشان را زمین‌گیر کرده است، اظهار کرد: در این شرایط ما کارگران شاغل و بازنشسته از تامین حداقل نیازهای خود و خانواده‌هایمان عاجزیم و بیشترین فشار ناشی از بحران اقتصادی موجود بر ما و خانواده‌های‌مان تحمیل شده است.

او با بیان اینکه انتظار کارگران از دولت این بود که به سفره رنگ و رو رفته خانواده‌های آنها جانی تازه ببخشد اما کم‌کم این خواسته به انتظار برای حفظ حداقل‌های موجود تقلیل یافته است، در ادامه خطاب به دولت و مجلس گفت: در همه ادوار انتخابات کارگران شاغل و بازنشسته با شما بوده‌اند و از شما حمایت کرده‌اند، اما مگر شما صدای خرد شدن استخوان‌های اقشار ضعیف جامعه را زیر بار فشار گرانی و تورم نمی‌شنوید؟!

او گفت: به ‌طور قطع تا زمانی که تراز درآمد و هزینه‌های زندگی خانواده‌های کارگری در وضعیت مثبت نباشد، نمی‌توان شاهد رضایتمندی کارگران بود.

وی ادامه داد: در این خصوص اصلی‌ترین تکلیفی که برعهده دولت است اجرای  سریع سیاست توانمندسازی پایدار قدرت خرید و توان معیشتی مزدبگیران است.

عضو کانون کارگران بازنشسته استان قزوین یادآور شد: شکی نیست که بارزترین شکل توانمندسازی پایدار قدرت خرید مزدبگیران از طریق اجرای همزمان سیاست‌های برقراری ثبات اقتصادی و ترمیم نظام پرداخت مزد به صورت غیرنقدی بدست می‌آید.

این فعال صنفی کارگری که عقیده دارد هنوز دولت در ایجاد ثبات اقتصادی و ترمیم مزد و مستمری کارگران شاغل و بازنشسته موفق نبوده است، ادامه داد: نتیجه این وضعیت این است که هر روز از باقیمانده قدرت اقتصادی خانواده‌های مزدبگیر بیشتر کاسته می‌شود.

کریمی افزود: نگاه کوتاه به کارنامه درآمد کارگران شاغل و بازنشسته و مقایسه آن با صورت هزینه‌های خانواده‌های آنها نشان می‌دهد که برای جامعه کارگری زندگی روزانه و معمولی دیگر جذابیت سابق خود را ندارد.

وی با بیان اینکه دولت باید با قدرت مشکل گرانی مردم را حل کند، افرود: اینکه آقایان مدام اختلافات اقتصادی‌شان را مطرح و از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کنند به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با تأکید بر اینکه دولت و کارفرمایان کاهش قدرت خرید کارگران را قبول دارند، افزود: با وجود اینکه کاهش قدرت خرید کارگران را قبول دارند اما هیچ راه‌حلی برای جبران آن ارائه نکرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز