خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

مزد کارگر را کاهش می‌دهیم و در جیب کارفرما می‌ریزیم

کد خبر : ۶۷۱۵۲۴

یک نماینده مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حقوق کارگران و کارمندان گفت: دستمزد کارگران باید شناور باشد و براساس تورم پرداخت شود.

علیرضا محجوب در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره پیشنهاد رئیس سازمان برنامه و بودجه درخصوص افزایش حقوق کارگران و کارمندان گفت: هر زمان دولت و مجلس تصمیم گرفتند ارز شناور را از دستور کار بیرون بیاورد، درباره این موضوع هم می‌توان صحبت کرد.

نماینده مردم تهران در دهمین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما فقط طرفدار دستمزد شناور هستیم؛ سرمایه باید دستمزد شناور باشد و مطابق تورم پرداخت شود. 

وی ادامه داد: همه کشورهای که وضعیتی مانند کشور ما را تجربه کرده‌اند جز این راهی پیش پایشان نبوده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: کشورهای که دارای چنین وضعیتی بودند و از این سیاست پیروی نکردند، بحران اجتماعی پیدا کردند و حکومت‌شان دچار مشکل شد.

محجوب خاطر نشان کرد:وقتی قیمت ارز و ارزش پول شناور است باید مزد کارگر هم شناور شود زیرا نباید دستمزد کارگر کم شود، ما مرتب در حال کاهش مزد کارگر هستیم و در جیب کارفرما می‌ریزیم.

وی ادامه داد: آقای نوبخت و دیگران بگویند با چه استدلالی و با اجازه کی، جیب کارگر را به نفع کارفرما تخلیه می‌کنند؟

نماینده مردم درباره کوپن‌های الکترونیکی که گفته می‌شود قرار است در بین چندین میلیون نفر توزیع شود تا بتوانند حداقل مایحتاج اولیه خود را تأمین کنند، گفت: کوپنی ما هنوز ندیده‌ایم چرا نگذاشتند طرح به آن خوبی یعنی بحث تامین کالاهای اساسی رأی بیاورد؟

وی ادامه داد: قصدمان این بود که چهل و پنج قلم کالا را مجزا کنیم و رابطه مزدبگیر را با بازار قطع کنیم. دولت خواهان اقدامات وسیع در این مورد نیست و ما هم در این مورد بنا نداریم سکوت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز