خبرگزاری کار ایران

تجمع سه روزه کارگران «تولی‌ پرس» و «بسته‌بندی البرز» در محوطه کارخانه

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۳۹۷

تجمع اعتراضی کارگران «تولی پرس» و«بسته‌بندی البرز» در محوطه و مقابل کارخانه در شهرک صنعتی البرز قزوین امروز وارد سومین روز خود شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تجمع‌کنندگان دو کارخانه «تولی پرس» و «بسته‌بندی البرز» که شمار آنها حدود ۴۰۰ نفر برآورد می‌شود ازجمله کارگرانی هستند که از طریق یک کارفرمای مشترک در این دو کارخانه واقع در شهرک صنعتی البرز قزوین مشغول کارند.

این کارگران در تماس با ایلنا اعلام کردند که در اعتراض به افزایش تعطیلی‌های مکرر کارخانه، به تاخیر افتادن موعد پرداخت مطالبات مزدی و یک ماهه بودن زمان اعتبار قرارداد‌های کار از روز شنبه (۳۱ شهریور ماه) دست از کار کشیده و در محوطه کارخانه دست به تجمع زده‌اند.

یکی از کارگران معترض در خصوص پیگیری‌هایی که در چند روز اخیر توسط او و دیگر همکارانش صورت گرفته است، گفت: برای رسیدن به خواسته‌هایمان در روز نخست (شنبه ۳۱ شهریورماه) در محوطه دو کارخانه تجمع کردیم و چون به نتیجه‌ مشخصی نرسیدیم، تصمیم گرفتیم برای دومین و سومین روز متوالی در محوطه محل کار خود اجتماع کنیم.

به گفته این کارگر قراردادی تولی پرس؛ در تمامی این روزها نه کارفرما و نه هیچ مقام مسئولی پاسخ مشخصی به خواسته‌های آنها نداده‌اند.

یکی دیگر از کارگران معترض تولی پرس در توضیح شرایط شغلی و خواسته‌های خود گفت: کارفرما از روز شنبه (۲۷ مرداد ماه) با اعلام تعطیلی موقت کارخانه (به مدت دو هفته)، بیش از ۴۰۰ کارگر این دو واحد تولیدی را به مرخصی اجباری فرستاده و تا امروز (دوشنبه) این تعطیلات به بهانه‌های مختلف ادامه یافته است.

به گفته این کارگر قراردادی تولی پرس که نگران امنیت شغلی خود و سایر همکارانش است، قرارداد کاری همه کارگران تا پایان شهریور ماه به اتمام رسیده و اخیرا کارفرما به جز ۸ نفر  با سایر کارگران قرارداد یک ماهه (تا پایان مهر ماه) منعقد کرده است.

از قرار معلوم اقدامات اعتراضی کارگران تولی پرس و بسته‌بندی البرز تنها به این سه روز اخیر محدود نمی‌شود. تعدادی از این کارگران پیش از این در تاریخ‌های دهم شهریور ماه، ۲۷ مرداد ماه و یازدهم مرداد ماه برای پیگیری وضعیت  شغلی و مطالبات مزدی خود در محوطه کارخانه مقابل فرمانداری و اداره کار شهرستان البرز تجمع کرده بودند که در نهایت با وعده پیگیری، به اعتراض خود پایان دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز