خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

«سن‌ایچ» به علت نبود مواد اولیه با کاهش شیفت کاری مواجه است/ ۳۰ کارخانه در ساوه به علت نبود نقدینگی در حال تعطیلی هستند

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۵۳۳

دبیر خانه کارگر ساوه گفت: کارخانجات ساوه برخی به علت نقدینگی و نبود مواد اولیه با مشکلات تولیدی و کارگری مواجه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داود میرزایی (دبیر خانه کارگر ساوه) فشارهای اقتصادی که بر کارگران ساوه و زرندیه وارد می‌شود را ناشی از حقوق و قراردادهای معوق و از سوی دیگر تعدیل و اخراج نیروهای فله‌ای دانست و گفت: البته این مسئله تنها مربوط به کارخانجات ساوه و زرندیه به طور اخص نیست و کل جامعه کارگری ایران با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی ادامه داد: کارخانجات به دلیل نبود مواد اولیه و نقدینگی  میزان تولیدات خود را کاهش داده‌اند. دود کاهش تولید اولین بار در چشم کارگری می‌رود که در آن کارخانه مشغول به کار است. با کاهش تولید اولین تصمیمی که کارفرمایان می‌گیرند، تعدیل نیرو است. 

میرزایی با ابراز نگرانی از حجم اخراج‌ و تعدیل نیروها گفت: بیش از ۳۵ کارخانه در حوزه زرندیه و ساوه است که کارگرانش بین ۲ تا ۱۰ ماه حقوق معوق دارند. در شرایط اقتصادی کنونی کارگری که حقوق می‌گیرد، نمی‌تواند زندگی را اداره کند، دیگر کارگری که حقوق هم دریافت نمی‌کند، برای گذراندن زندگی چه باید بکند؟ کیان خانواده‌های بسیاری در این بین نابود شده است.

دبیر خانه کارگر ساوه با بیان اینکه نزدیک به ۳۰ کارخانه در ساوه به علت نبود نقدینگی در حال تعطیلی هستند، گفت: کارخانه پروفیل ساوه، مجموعه پروفیل و گروه صفا و کارخانه شیرگاه ازجمله کارخانجاتی هستند که کارگرانش حقوق‌ معوق دارند. کارخانه مقره‌سازی در ساوه از ابتدای سال ۷۰ نیروی خود را تعدیل کرده است.

دبیر خانه کارگر در ساوه با اشاره به برند محصولا غذایی سن‌ایچ در ساوه گفت: این کارخانه به علت مشکلات مواد اولیه مجبور به کاهش اضافه کاری‌ها و شیفت‌ها شبانه خود شده است.

وی با اشاره به «صنایع ریخته‌گری ایران» و «چدن پارس» گفت: این دو کارخانه قطعه‌سازی در دهه‌ی ۷۰ به برندهای مطرح بنز و پژوی فرانسه قطعه صادر می‌کردند، اما هر دوی آن‌ها به علت نبود نقدینگی امروز در آستانه‌ی تعطیلی هستند.

وی در پایان گفت: مشکلات کارخانه‌های ما تنها به نبود نقدینگی و مواد اولیه نیست. شرکت‌های وارداتی با سودای سود بیشتر با وراد کردن محصولایت که نمونه داخلی دارند، جان کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی که در داخل تولید می‌کنند را گرفته‌اند. «لاستیک پارس» و «پارس قفل» امروز به دلیل این واردات چینی با مشکلات بازار فروش مواجه شدند.

شهر صنعتی کاوه در ۱۰ کیلومتری شهر ساوه، بزرگترین شهر صنعتی کشور و یکی از قطب‌های مهم صنعت در ایران به حساب می‌آید. شهر صنعتی کاوه در سال ۱۳۵۲ در شمال شرقی شهر ساوه ایجاد شده‌است که هم‌اکنون در مساحتی بالغ بر ۳۰۰۰ هکتار و با بیش از ۵۰۰ واحد کارخانه تولیدی مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز